Kåret til et av verdens mest etiske selskap for åttende år på rad

Kåret til et av verdens mest etiske selskap for åttende år på rad

For åttende året på rad inkluderes ManpowerGroup med datterselskapene Experis, Manpower, ManpowerGroup Solutions og Right Management, i en prestisjefylt liste over verdens mest etiske selskaper. – Våre ansatte er avgjørende for at selskapets etiske kompass peker i riktig retning, sier konsernsjef i ManpowerGroup Maalfrid Brath.

Listen over verdens mest etiske selskaper presenteres av Ethisphere Institute, en organisasjon som jobber for å fremme etisk forretningsdrift over hele verden. Den norske ManpowerGroup-sjefen er stolt over at selskapet anerkjennes for deres bidrag til samfunnet.

– Vi er et bemannings- og rekrutteringsselskap med en 70 år lang historie med å tilby mennesker meningsfylt arbeid. Enten det er som døråpner til arbeidslivet, eller ved å hjelpe folk videre i karrieren, sier Brath.

Stadig sterkere kamp om plass på listen

Ethispheres liste over verdens mest etiske selskaper anerkjenner organisasjoner fra 23 land fordelt på 57 næringer som demonstrerer etisk lederskap innen sine bransjer. Etisphere målte rekordhøy involvering med interessenter og samfunn rundt om i verden fra selskapene som ble hedret på årets liste.

Blant stikkordene som beskrev de mest etiske selskapene i 2018 var åpenhet, mangfold og inkludering.

Også blant de mest beundrede selskapene i verden 15 år på rad

ManpowerGroup har også blitt kåret til en av Fortune Magazines 2018 World’s Most Admired Companies for 15. året på rad.

– Denne doble annerkjennelsen med både mest etisk og mest beundret gjør oss veldig stolte. Vi legger stolthet i at vi hver eneste dag behandler kunder og medarbeidere ærlig, redelig og med respekt, sier Brath.

Les mer om ManpowerGroups bærekraftplan på: www.manpowergroup.com/DoingWellByDoingGood.