Konsulentselskapet Experis er tildelt en rammeavtale med Statoil for leveranse av IT-konsulenttjenester. Vi får bidra til den spennende digitale satsningen som er sentral i Statoil fremover, sier Trygve Solem, administrerende direktør i Experis.

Experis tildelt langsiktig IT-rammeavtale med Statoil

Konsulentselskapet Experis er en av tre leverandører som er tildelt rammeavtale med Statoil for leveranse av IT-konsulenttjenester i 5 år, med opsjoner på ytterligere 5 år.

– Vi har bevist leveransekapasiteten vår for Statoil i 10 år. Nå har vi fornyet tillit i garantert 5 år, og kanskje 10 år til, sier en stolt Trygve Solem, administrerende direktør i Experis Norge.

Experis skal bistå Statoil med et bredt spekter av IT oppgaver blant annet innen digitalisering, Big Data, robotics, visualisering og testledelse.

– For Experis er Statoil en drømmekunde. Statoil er teknologisk avanserte og utforsker stadig ny teknologi og jobber bredt i organisasjonen med nye digitale prosjekter. Å få være en kompetansepartner for Statoil er en krevende og spennende oppgave, sier Solem.

Vekst gjennom oppkjøp

Experis har vokst de siste årene gjennom oppkjøp av konsulentmiljøer innen IT, senest av den norske delen av konsulentselskapet Ciber.

– Vi kan nå tilby et bredere spekter av tjenester og har størrelsen som skal til for å levere på de største kontraktene.

Experis har levert konsulenttjenester til Statoil de siste ti årene innen blant annet digitalisering av arbeidsprosesser, analytics og systemutvikling. Den nye rammeavtalen utvider samarbeidet til å gjelde de fleste områdene innen IT, fra design, utvikling og drift til rådgivning.

– Nå skal våre spesialister inn og bistå et av Norges fremste teknologimiljøer med å utvikle fremtidens IT-løsninger for energiproduksjon. Vi får bidra til den spennende digitale satsningen som er sentral i Statoil fremover, sier Solem.

Kontaktperson:

Sven Fossum, informasjonssjef ManpowerGroup