TeleComputing inngår nordisk IT-driftsavtale med Ontime Logistics

TeleComputing har inngått IT-driftsavtale med Ontime Logistics AS, et moderne nordisk logistikkselskap med 15 avdelinger i Norge, Sverige og Danmark.

Avtalen innebærer at Ontime Logistics konsoliderer sine IT løsninger inn i en ny felles IT driftsløsning hos TeleComputing.

– TeleComputings leveransemodell oppfyller våre krav til ny felles nordisk IT driftsplattform på en sikker, fleksibel og kostnadseffektiv måte. I TeleComputing fant vi dessuten en IT driftsleverandør med nordisk tilstedeværelse og fokus, noe som passer godt med vår nordiske virksomhet, sier Per Thomas Indrelid, Nordic IT Manager.

Ontime Logistics er det nye navnet til den nordiske logistikkaktøren som består av tidligere Cargo Partner AS, Globex AB og Skandinavisk Transportsystem AS. Ontime Logistics er lokalisert på 15 sentrale knutepunkter i Norden, omsetter for ca 1 mrd. kroner og håndterer over 1 million tonn årlig. Selskapet har daglige avganger til 98 % av Norden og store deler av Europa. De fleste steder i Europa nås på 1 – 3 virkedager.

Vi er glade for at Ontime Logistics har valgt TeleComputing som sin nye IT-driftsleverandør. Vi ser dette som nok en bekreftelse på at våre sentraliserte driftsløsninger oppfyller nordiske virksomheters krav til kostnadseffektivitet, tilgjengelighet, servicegrad og sikkerhet. Ved å konsolidere sine IT systemer i vår sentraliserte IT-plattform i Norge, vil Ontime Logistics rask og kostnadseffektivt få en ny felles IT driftsløsning for sine brukere i Norge, Sverige og Danmark, sier Sven Tore Kaasa, administrerende direktør i TeleComputing AS.

For mer informasjon, kontakt:
TeleComputing AS: Sven Tore Kaasa, Administrerende direktør, tlf: +47 92 25 00 19

Om TeleComputing
TeleComputing er en ledende tilbyder av IT-driftstjenester, nettskytjenester, ASP løsninger og IT-outsourcing på det nordiske SMB markedet. Datterselskapet Kentor er systemintegratører som tilbyr kvalifiserte bransje- og virksomhetsspesialister, systemutvikling og IT-rådgivning. TeleComputing konsernet har ca. 800 ansatte på 7 lokasjoner i 3 land og 800 bedriftskunder i Norden. Mer informasjon: www.telecomputing.no.

Om Ontime Logistics
Ontime Logistics er et moderne Nordisk logistikkselskap som tilbyr et integrert transportnettverk med høy presisjon og enkelhet for kunde. Selskapet har et integrert transportnettverk med faste avganger og ledetider som forenkler og sikrer kundenes forretningshverdag. Ontime Logistics har en organisasjon i Norden med mer enn 220 medarbeidere og selskapet håndterer over 2000 sendinger daglig. Selskapets produkter er tydelige og forutsigbare og kundeoppfølgingen er strukturert. Kunder av Ontime Logistics har én fast kontaktperson.
Mer informasjon: www.ontimelogistics.eu (se/no/dk).

• telecomputing
  • ferd capital