Miljøutfordring engasjerer

Miljøutfordring engasjerer

22. oktober 2014 – I går ble Findus Norge kontaktet av hundrevis av miljøengasjerte folk som vil ha mer av deres vegetarmat til Norge. Initiativet var igangsatt av Framtiden i våre hender, som oppfordret organisasjonens venner til å publisere følgende budskap på sosiale medier: (se bilde over til venstre)

Findus liker engasjement rundt både miljø og mat. Derfor responderte selskapet med følgende:(se bilde over til høyre)

Parallelt med dette har Findus Norge bedt norske forbrukere om innspill på hvilke grønne matretter de helst vil ha i Norge. Det har også vekket et stort engasjement.

«Samtidig benytter vi anledningen til å minne alle om at hver enkelt av oss, ifølge Matvett.no, kaster i snitt 46 kilo mat hvert eneste år. Man kan oppnå store miljøbesparelser ved å kutte matsvinnet. Da er det beste alternativet å kjøpe fryste grønnsaker, slik at man kan bruke det man trenger fra posen og fryse ned resten. Sistnevnte er både økonomisk og miljøvennlig,» sier Trude Solvang i Findus Norge.