Kommentar til aktuelle mediespekulasjoner i Sverige: Findus har en sterk, finansiell plattform

Pressemelding -

I flere medier har det forekommet spekulasjoner vedrørende Findus' økonomiske situasjon.

Findus Group ønsker med dette å tydelig understreke at det ikke eksisterer økonomisk- eller likviditetsmessig krise i konsernet, eller i noen av Findus Group's divisjoner. Bankene Findus Group samarbeider med har nylig valgt en finansiell investeringsplan fra et konsortium av långivere. Dette vil redusere gjelden og sikre en bærekraftig finansiering av selskapet. Totalt vil et kapitaltilskudd på £ 220 millioner bli skutt inn i virksomheten.

Felles forståelse, implementering og høy verdiskapning for alle interessenter, gjorde at valget falt på dette konsortium. Findus Group (inkludert hvert enkelt selskap) har dermed en sterk plattforrn å gå videre på for og fortsette utviklingen av virksomheten.

For ytterligere informasjon, eller spm. kontakt:

Matthew Smallwood, pressetalsmann i Findus Group på

E-mail: matthew.smallwood@collegehill.com, eller telefon +44 207 457 2005