Planlegg uteboden din med AR og DIY-beskrivelse

Planlegg uteboden din med AR og DIY-beskrivelse

Å bygge en utebod er en perfekt måte å øke lagringsplassen på. Boden kan romme alt fra hageredskaper til lagring av sykler og maskiner. På finja.no er det en DIY-beskrivelse som trinn for trinn viser hele prosjektet. I tillegg til beskrivelsen er det tegninger og en liste over materialer til hele prosjektet. På siden kan du også finne flere praktiske tips om hva som er bra å tenke på når du planlegger ditt neste byggeprosjekt

Nå er det også muligheten for kunden å bruke AR, augmented reality, og plassere uteboden digitalt på tomten og til og med gå inn i bygningen for å oppleve hvordan det vil være, for eksempel en utebod på tomten.

Ved å mure og pusse en utebod får du en vakker bygning som klarer seg med et minimalt vedlikeholdsbehov i mange år. Ideell for de som ønsker å bruke mer tid på hobbyene sine enn vedlikehold av uteboden.

Ønsker du å konstruere din egen utebod, har Finja en digital produktvelger og mengdebergener for bygninger. Ved å spesifisere parameterne for hver bygningsseksjon i dette digitale verktøyet, som åpninger, lengde og høyde, gir verktøyet riktig mengde blokker, mørtel og puss samt passende tilbehør. Med verktøyet er det mulig å beregne materialmengden for både isolerte og uisolerte bygninger samt en kombinasjon av de to.

Finja har allerede over 50 komplette DIY-prosjekter med tegninger, arbeidsinstruksjoner og en liste over materialer på nettstedet. Nå utvikler de noen av disse videre med utvidet virkelighet, AR.