Nye husmodeller med sterk personlighet

Fiskarhedenvillans karakteristiske nyheter Atrium og Nordlys utfordrer vår oppfatning av hva et kataloghus er. Store vindusflater og et atrium visker ut grensen mellom ute og inne, og effektfulle vinkler krydrer den nyskapende arkitekturen.

Med sine spennende proporsjoner er Atrium og Nordlys hus som skiller seg ut. Mye tid og ressurser er lagt på godt lysinnslipp og karakteristiske detaljer, og som alltid med Fiskarhedenvillans hus er tilpasningsmulighetene mange.

– Husene er et tilskudd i katalogen som kan vekke interesse hos mange familier som tidligere ikke har vurdert en husleverandør som et alternativ, men heller henvendt seg til konsulenter og arkitekter. Disse husene utvider forståelsen av hva et katalog-hus kan være, sier Andreas Nordström, som har tegnet Atrium og Nordlys.
Planløsningen i Atrium er bygd rundt det vakre atriet der tre skyvedører i glass gir god utsikt fra entreen og videre gjennom huskroppen.

– Atriet er ikke bare et smykke som skaper et godt innemiljø med mye dagslys, men tilbyr også et privat og vindavskjermet utemiljø, som er perfekt til for eksempel et utespa eller til krydderhagen du alltid har drømt om, sier Nordström. Huset Atrium finnes med fire ulike planløsninger som alle bygger på den samme kvadratiske grunnformen. Det gjør det enkelt å legge til spennende vinkler eller utbygg.

Den andre nyheten er Nordlys, som er Fiskarhedenvillans hittil største hus. Modellen er designet for å passe skrå og rektangulære tomter.

Interessante vinkler og vindusflater har resultert i en spennende og dynamisk fasade på huset Nordlys. Har tomten din god utsikt du ønsker å utnytte, vil husets panoramavinduer og den romslige balkongen definitivt komme til sin rett.

Entreen, kjøkkenet og spisestua er stort sett én åpen plass, men for at alle rommenes funksjon skal ivaretas har man arbeidet med vinkler for å skape naturlige avgrensninger. I tilknytning til hovedsoverommet ligger et walk-in-closet og et avslapningsområde, noe som gir en luksuriøs følelse.

Ønsker du å leie ut en del av huset kan Nordlys tegnes med en fullt utrustet og separat leilighet på bakkeplan.

Fakta Atrium
Type: 1-etasjes hus
Innvendig areal: 236,4 m2
Antall rom: 7
Herav soverom: 4–5
Garasje: 38,3 m2

Fakta Nordlys
Type: Hus for skrå tomt
Innvendig areal: 282,3 m2
Bod: 7,5 m2
Antall rom: 9
Herav soverom: 5

Se planløsning på vår nettside

• Arkitektur

• husmodeller
  • lansering
  • fiskarhedenvillan

Svenske Fiskarhedenvillan, med hovedkontor i Borlänge, leverer hvert år cirka 575 hus til privatpersoner. Fiskarhedenvillan står for kvalitet og fleksibilitet, og tilbyr solide bygde hus og unike løsninger til svært konkurransedyktige priser. Bedriften ble grunnlagt i 1993 og eies av investeringsfondet Litorina.

Patrik Andersson

Markedssjef Marked +46 243 55 92 30