Årets første nyheter fra Fjordland

Gresk yoghurt helt uten tilsatt sukker, italiensk pasta og en fransk gryte, i tillegg til en helnorsk grøt!

Yoplait Double 0% - Til kamp mot greske sukkerbomber

Yoplait Double 0% har spart befolkningen for over 270 tonn tilsatt sukker det siste året*.

Nå gjør Yoplait det samme med gresk yoghurt, og støtter opp om Helseministeren sin kamp mot det tilsatte sukkeret. Gresk fruktyoghurt har økt i popularitet, men mange er ikke klar over et at den ofte inneholder mye tilsatt sukker, opptil 10 %.

- Det er unødvendig å tilsette sukker i gresk fruktyoghurt. Derfor gir vi nå folk et sukkerfritt alternativ laget etter ekte gresk metode, som heller henter smaken fra ekstra mye frukt og bær», sier Carl André Pedersen, Merkevaresjef for Yoplait i Norge.

Slik lages gresk yoghurt

- Yoghurt laget etter ekte gresk metode inneholder mye melk, det er kvalitetsforskjellen. Med opptil 3 liter melk til 1 liter yoghurt får du en superyoghurt som er fyldigere og med mer proteiner enn vanlig yoghurt. Vanlig yoghurt bruker 1 liter melk til 1 liter yoghurt», sier prosjektleder Janneke Treimo med doktorgrad innen meieri.

*Sammenliknet med å spise vanlig fruktyoghurt med 7 % tilsatt sukker

Langtidskokt fransk gourmet-mat på under ti minutter!

Fjordland lanserer nå en ny ferdigrett: en langtidskokt fransk biffgryte à la Bouef Bourguignon. Selv om du er fanget i tidsklemma kan du nå nyte et velsmakende måltid som tar et døgn å tilberede. Fjordland har gjort jobben på forhånd, ved at storfekjøtt er langtidskokt sammen med gode smaker et helt døgn. Etter bare ti minutters oppvarming kan du glede deg over smaken av saftig, mørt storfekjøtt kokt med bl.a. løk, gulrøtter, urter og rødvin, servert med potetstappe.

Norske matvaner er hele tiden i endring. Tid skal ikke lenger stå i veien for å kunne nyte et gourmetmåltid, sier kategorisjef Julianne Nedrelo i Fjordland.

Tortellini i ostesaus med bacon -Nyhet i ferdigmatdisken!

Fylt pasta som ferdigrett finnes ikke fra før i disken for kjølt ferdigmat. Nå lanserer Fjordland Tortellini - store pastaputer fylt med sopp og den italienske ferskosten ricotta, servert i en fyldig ostesaus med bacon. Skålen kan settes direkte i mikroovnen og etter 2 -3 minutter er en smakfull Tortellini serveringsklar!

«ServeringsklarTortellini kommer al dente - italiensk for med god tyggemotstand,» lover Inger Lise Bestum, kategoriansvarlig i Fjordland.

Urnorsk 4-korngrøt

Grøt er en av våre eldste matretter. Nå kommer Fjordland 4-korngrøt som inneholder alle de tradisjonelle kornslagene bygg, havre, hvete og rug.

Steel-cut

Før laget man grøt på korn knust i en steinmorter. Denne tradisjonen er nå tilbake i en ny og moderne drakt med steel-cut korn, også kjent som kuttede korn.Det er stor forskjell på grøt laget med kuttede korn og valsede gryn, som man kjenner fra havregrøt man lager hjemme

«Grøt laget med kuttede korn gir en helt unik konsistens og de naturlig søte smakene kommer enda bedre frem. Vi får meget gode tilbakemeldinger fra kundene våre på Fjordland Havregrøt og Byggryngrøt som også er kokt med denne typen korn» sier Elise Naper Andersen, kategorisjef i Fjordland.

Nye spisesituasjoner

Nytt for denne grøten er at porsjonstørrelsene er mindre. I følge Spisefakta i 2015 spiser nordmenn i snitt grøt til frokost trettifire ganger per år, en økning på tretti prosent fra to år tilbake. Derfor kommer 4-korngrøten i mindre porsjoner, perfekt tilpasset frokost eller andre småmåltider gjennom døgnet. En pakning inneholder to begre.

Først med Nøkkelhull

Alle grøtene til Fjordland lages uten tilsatt sukker og tilsetningsstoffer. Fjordland 4-korngrøt er laget på kun tre ingredienser; kornblanding, melk og litt salt. Derfor blir denne grøten sammen med Fjordland Havregrøt og Byggryngrøt de første ferske ferdiggrøtene med Nøkkelhullsmerket.

Emner

Fjordlands misjon er å gi deg gode måltidsopplevelser som gjør dagen både enklere og bedre.

Fjordland

Pressekontakt 22974900

Gode måltidsopplevelser

Ved å tilby ferdiglagde måltider og komponenter til måltider er vårt mål å forenkle hverdagen til det norske folk. Vi bruker vår unike kombinasjon av markedsforståelse og kunnskap om kokkefag og matindustri til å lage produkter som er velsmakende, enkle og skikkelige.

Men maten vår er ikke bare rask og enkel. Vi gjør alt vi kan for at den også er velsmakende og skikkelig, at den er ernæringsmessig godt sammensatt med gode råvarer, og er bærekraftig.

Vi mener at maten vår er det beste du kan velge når du vil ha noe raskt og enkelt og derfor er vår visjon «Vi får Norge til å spise bedre».

Fjordland
Brynsengveien 10