Fjordland inn i markedet for direkte levert mat til eldre

Fjordland inn i markedet for direkte levert mat til eldre

Fredag 4. april overtok Fjordland AS 75 % av aksjene i Matvarehuset AS og Transporty AS. De Bergenslokaliserte selskapene leverer varme og kalde ferdige middagsløsninger til eldre og til institusjoner.

Matvarehuset AS og Transporty AS leverer næringsrike og skikkelige måltider til hjemmeboende eldre og institusjoner i Bergensområdet. Bedriftene har blant annet kontrakt med Bergen kommune og flere omkringliggende kommuner.

Det er et potensial for et utvidet tilbud av direkte leverte næringsrike og gode måltider til eldre. Med dette grepet går Fjordland inn i et spennende marked hvor Fjordland per i dag har liten tilstedeværelse. Fjordland ønsker å bidra med kompetanse for å gjøre det eksisterende tilbudet enda bedre og bidra til vekst i de to Bergensselskapene. På sikt vil brukerne få et enda bedre
og bredere mattilbud.

Matvarehuset tilbyr måltidsløsninger som er i tråd med Fjordlands verdier og filosofi. Begge selskaper leverer næringsrik og smakfull mat, fortrinnsvis basert på norske råvarer.

Matvarehuset AS ble stiftet i 2005 og Transporty AS i 2011. Selskapene omsetter for rundt 29 millioner kroner. Gründer og eier Freddy Furenes beholder 25 % av aksjene i begge selskaper og vil fortsette som daglig leder.

For mer informasjon:

Gard Fossland, Økonomisjef Fjordland AS, mobil 95 29 75 76
mail: gard.fossland@fjordland.no

Freddy Furenes, Daglig leder Matvarehuset AS, mobil 90 85 58 09
mail: Freddy@matvarehuset.no

Fjordlands misjon er å gi deg gode måltidsopplevelser som gjør dagen både enklere og bedre.

Fjordland

Pressekontakt 22974900

Gode måltidsopplevelser

Ved å tilby ferdiglagde måltider og komponenter til måltider er vårt mål å forenkle hverdagen til det norske folk. Vi bruker vår unike kombinasjon av markedsforståelse og kunnskap om kokkefag og matindustri til å lage produkter som er velsmakende, enkle og skikkelige.

Men maten vår er ikke bare rask og enkel. Vi gjør alt vi kan for at den også er velsmakende og skikkelig, at den er ernæringsmessig godt sammensatt med gode råvarer, og er bærekraftig.

Vi mener at maten vår er det beste du kan velge når du vil ha noe raskt og enkelt og derfor er vår visjon «Vi får Norge til å spise bedre».

Fjordland
Brynsengveien 10