Smart fôring blir til Smart utfordring i det svenske markedet.

Fjøssystemer etablerer seg i Sverige

I samarbeid med en svensk aktør etablerer Fjøssystemer seg nå i Sverige. Det nye selskapet skal hete Fjössystem AB. I første omgang etablerer vi oss i Flarken, som ligger mellom Skellefteå og Umeå i Sverige.

For Fjøssystemer gir dette mange spennende muligheter. Det er en anerkjennelse for oss at svenskene ønsker å adoptere det som vi har bygd opp i Norge, sier daglig leder André Stenumgård i Fjøssystemer. Hele vår markedsføringsstrategi og merkevareprofil vil bli adoptert av Sverige, med firmanavnet Fjössystem AB. Det nye selskapet blir stiftet i samarbeid med Mjölk Automatik Norr AB i Flarken, som har drevet Lely Center siden år 2000. Selskapet skal selge Lely-produkter og hele Fjøssystemers portefølje innen i-mek til storfe. I tillegg til stasjonære fullfôrmiksere fra BvL, vil de vil få importen i Sverige på BvLs traktordrevne fullfôrmiksere. Smart fôring blir Smart utfordring. Det vil også bli samme modell for service, tilsvarende FS Service i Norge.

Vi håper å få gode synergier mot leverandører i Europa. Sammen oppnår vi større volum, og dermed bedre mulighet for å delta i den spennende utviklingen som skjer i Europa, avslutter Stenumgård.

Daglig leder i Fjøssystem AB, Mikael Johansson sier at bønder i Sverige har behov for en leverandør som fokuserer sterkt på forebyggende vedlikehold og produkt-rådgiving. Frem til i dag har vi med god erfaring tilbudt denne tjenesten på Lelys produkter. Nå ser vi frem til å tilby hele Fjøssystemer sitt utvalg av kvalitetsprodukter til svenske bønder, sier Johansson.

Kategorier

Fjøssystemer er en landsdekkende leverandør av bygg og innendørmekanisering til landbruket. Vi har 7 selvstendige avdelinger, med felles administrasjon på Fåvang.

Bonden og dyrenes førstevalg

Landsdekkende leverandør av bygg og innendørmekanisering til landbruket

Fjøssystemer
Losnabakkan 50