Fjøssystemer leverer nå alt av produkter til gårdsysteri

Fjøssystemer satser på utstyr til gårdsysteri og ysting

Fra og med juni 2019 blir Fjøssystemer forhandler av Plevnik sine produkter til gårdsmeieri og ysting. Plevnik er en anerkjent produsent av slikt utstyr og har en høy stjerne i det norske gardsost-miljøet.

Produksjonen foregår i Slovenia og produktene blir eksportert til småskala-ysterier over hele verden.

Å satse på utstyr til gardsmeierier er en naturlig videreføring av vår satsning på melketeknikk, og vi ser at det er både etterspørsel og behov for en forhandler av slikt utstyr i Norge, sier konsernleder André Stenumgård i Fjøssystemer. Norsk lokal mat og særlig ost er etterspurt og anerkjent både innenlands og internasjonalt.

Med norsk vinner av Oste-VM friskt i minne er det stor interesse for å videreforedle melk lokalt og skape merverdi for bonden.

Plevnik sitt utstyr vil føye seg inn i Fjøssystemer sitt øvrige sortiment. Kundene som kjøper disse produktene vil selvsagt nyte godt av vårt store serviceapparat når det gjelder montering, service og deler, sier Stenumgård.

Kategorier