Pressemelding -

Focus Nordic Norway AS har fra 1. oktober overtatt import og distribusjonen av Carl Zeiss objektiver for Norge.

Pressemelding

Carl Zeiss er en av verdens ledende firmaer innen optisk og opto-elektronisk industri med mer enn 12.000 ansatte og har i over 160 år vært internasjonalt betraktet som trendsetter innen flere områder: i mikro elektronikk og måleinstrumenter, medisin, fotografering og kikkerter.

Du finner i dag Carl Zeiss optikk i en rekke produkter, alt fra industriroboter, filmproduksjon, kameraer for journalister og profesjonelle fotografer, video- og web kameraer og mobiltelefoner.

Carl Zeiss optikk har i alle år blitt anerkjent for sin unike kvalitet, både optisk og mekanisk. Den manuelle fokuseringen kan lett styres ved hjelp av fingertuppen og den optiske kvaliteten er berømt for sin skarphet og kontrast. Den berømte T* antirefleksbehandlingen av hvert linseelement gir deg resultater med minimale reflekser og en rik fargegjengivelse. Den manuelle blenderen med ½ blendertrinn og 9 bladers blender gjør Carl Zeiss objektivene til en fotografs drøm. Den mekaniske kvaliteten gir deg kvalitet som varer i tiår fremover.

Carl Zeiss optikk leveres i dag til flere typer D-SLR, Canon, Nikon, Pentax K og skrufatning. Nikon ZF-II linsene med F bajonett har også mekanisk blender og CPU kobling, Canon ZE har bajonettfatning og elektronisk blenderkobling og CPU for Canons SLR kameraer.

Carl Zeiss optikk til digitale og analoge SLR er kun faste brennvidder, det leveres ingen zoomobjektiver.

Brennvidder fra supervidvinkel 18mm F3,5 til Macro-Planar 100m F2,0 kan nå leveres.

For ytterligere opplysninger kontakt: Focus Nordic Norway AS v/Bjørn Fritzen. Tlf: 905 19550 eller e-mail: bjorn.fritzen@focusnordic.no

• Kino, film, foto

Focus Nordic Norway as på Rud i Bærum er Norges største foto-distributør. Sortimentet inneholder en rekke store varemerker som Pentax, Kodak, Transcend, SanDisk, Steiner, Hähnel, Ilford, Velbon, Sunpak, Metz, Nissin, Kenko, Gorillapod, Carl Zeiss og Lensbaby. I tillegg har vi en egen produktlinje under navnet Focus.

Rune Reiersen

Pressekontakt Sales & Marketing manager Norway +47 67 17 37 00