Nytt profesjonelt videohode fra Sirui

Stativprodusenten Sirui lanserer et nytt kompakt oljedempet videohode, optimalisert for DSLR video. Det nye hodet, VH-10, kommer både til å bli solgt separat og i kombinasjon med utvalgte Sirui-stativ.

Sirui VH-10
Videohodet VH-10 er utviklet spesielt for filming både med DSLR og videokameraer, hodet håndterer utstyr med vekt opp til 6 kg. Hodet egner seg også til spottingscopes og kommer sikkert til å bli en favoritt hos mange fuglekikkere.

Takket være den sofistikerte oljedempede konstruksjonen, gir VH-10 en smidig, vibrasjonsfri og lydløs vandring. Motstanden for horisontal og vertikal bevegelse kan justeres individuelt. Alle justeringer er trinnløse med nøyaktig presisjon.

"Det er bekvemt, sikkert og funksjonelt i bruk. Sperren på hurtigkoblingen forhindrer utilsiktet forskyvning av den flyttbare hurtigkoblingsplaten. Hodet tillater panorering i 360° og har feste for både 1/4” og 3/8” skruefeste. Med en fjærende motvekt på 2 kg og trinnløse justeringer, er dette en drøm å jobbe med”, sier Lasse Ericson, Nordic Product Manager hos Focus Nordic AB, generalagent i Norden og Baltikum.

Som alle produktene fra Sirui, har videohodet også hele 6 års garanti.

Pris og tilgjengelighet
Sirui VH-10 kommer i butikk i løpet av november og vil koste ca. kr 1.490,- inkl. mva.

For ytterligere informasjon: odd.bergsto@focusnordic.no

• Kino, film, foto

• fotografering
  • fotostativ