Pentax K-5 Silver, Limited Edition

Det topptestede systemkameraet Pentax K-5 lanseres nå i en sølvfarget versjon som har gjennomgått en større makeover: ny finish, nytt funksjonshjul, nye knapper og ny forpakning.

Den bakre LCD-skjermen og toppskjermen på Silver K-5 er forsterket for økt holdbarhet. Dessuten har kameraet fått et omkonstruert grep for mer komfortabel bruk.

”Silver K-5 leveres også med en ny firmwareversjon som tilbyr det siste innen avansert bildebehandling og tekniske finesser”, sier Helge Rose hos Focus Nordic Norway, Pentax’ norske importør.

Som glasur på kaken lanserer Pentax også tre eksisterende ”pancake-objektiver” i matchende sølvfarge:

• smc DA 40 mm f/2,8 Limited Silver
• smc DA 21 mm f/3,2 AL Limited Silver
• smc DA 70 mm f/2,4 Limited Silver

Pris og tilgjengelighet
Pentax Silver K-5 vil koste ca kr 12.495,- inklusive mva. De tre nye sølvfargede objektivene vil koste kr 4.699,- (40 mm), kr 5.499,- (21 mm) respektive kr 5.499,- (70 mm) kr inklusive mva. Alle produktene vil bli tilgjengelige i handelen i løpet av mars måned.

For mer informasjon: Helge Rose, tlf. 468 98 996, e-post helge.rose@focusnordic.no

Pentax har vist en overlegen know-how innenfor optikk og fototeknikk siden 1919. Pentax innovasjoner (1952 - det første japanske SLR-kameraet, 1957 - verdens første Pentaprisme RefleX, 1986 - det første kompaktkameraet med zoom, 1980 - det første SLR-kameraet med TTL Autofokus, 1991 - det første værbestandige kompaktkameraet) har satt sitt preg på fotografering gjennom tidene.

I 2007 ble Pentax en del av Hoya-gruppen, et av verdens ledende foretak innenfor optikk. I dag har man over 35 000 ansatte og en årsomsetning på ca fire milliarder euro (2009). Foretaket er børsnotert og har 46 datterselskap i 24 land verden over.

• Kino, film, foto

• limited edition
  • k-5
  • pentax
  • systemkamera

Focus Nordic Norway as på Rud i Bærum er Norges største foto-distributør. Sortimentet inneholder en rekke store varemerker som Pentax, Kodak, Transcend, SanDisk, Steiner, Hähnel, Ilford, Velbon, Sunpak, Metz, Nissin, Kenko, Gorillapod og Lensbaby. I tillegg har vi en egen produktlinje under navnet Focus.

Rune Reiersen

Pressekontakt Sales & Marketing manager Norway +47 67 17 37 00