Instax er vinneren av iF Design Award & Red Dot Design Award

Instax er vinneren av iF Design Award & Red Dot Design Award

Vi er stolte av å kunngjøre at Fujifilm har blitt tildelt Red Dot Design Award og iF Design Award for Instax SQ6 og Instax SQ20. Disse prisene tildeles en gang i året, og i tillegg til produktdesign også for innovasjon, kvalitet og brukervennlighet.

Instax SQ6 er et meget populært kamera som gir en sofistikert følelse med sitt stilige og moderne design som samtidig gjør det mulig å skape bilder med et større format takket vøre den kvadratiske filmen. Kameraet har selfiespeil, tre ulike fargefilter og en mengde innstillinger som gjør det mulig å skape bilder med ulike effekter som passer for akkurat det øyeblikket du vil fange. Kameraet er behagelig å bruke med logisk plasserte knapper og finnes i tre stilige farger.

Instax SQ20 har et stilrent og ikonisk design som samtidig tar hensyn til brukervennlighet med sine avrundede kanter og ergonomi. Kameraet er det første i serien av Instax som gir en zoom-funksjon. Det har et internt minne som kan lagre opptil 50 bilder og skjermen på baksiden av kameraet tillater også endringer av bilder før utskrift. Med videofunksjonen kan du også filme i 15 sekunder for å siden velge ut de bilder som best fanger øyeblikket, legge til alle effekter som er tilgjengelig og enkelt skrive ut. Å skape et tiltalende design i samspill med funksjonalitet og brukervennlighet er noe som Fujifilm arbeider aktivt med for å skape størst mulig verdi for forbrukerne. Å motta disse prisene er derfor ekstremt morsomt, og vi er veldig takknemmlig for dette!

iF Design Award

Hvert år organiserer International Forum Design GmbH den høyt ansette prisen «iF Design Award. Prisen tildeles selskaper og designere som har skapt produkter med vakre former, kvalitet, brukervennlighet, ergonomi og en effektiv design. I år var det 6402 deltagere med fra 54 land og ble bedømt av en jury på 63 eksperter. Designinstituttet følger seks retningslinjer som blant annet innebærer å identifisere, støtte og fremme bra design, hjelpe selskap i å integrere design i sine langsiktige strategier, øke bevisstheten rundt design hos befolkningen og påvirke sosiale endringer gjennom design. De arbeider også for å støtte unge designere og øke bevisstheten om disse jobbene.

Red Dot Design Award; Product Design

Fra 48 ulike produksjonskategorier blir flere vinnere hvert år kåret av det prestisjefylte Red Dot Award; Product design. Premien er blitt tildelt årlig siden 1955 i produktkategorier i alt fra mote og tilbehør til forbrukerelektronikk, møbler og kjøretøy. 40 eksperter fra ulike deler av verden utpeker vinnerne basert på kristerier som bl.a. innovasjonsnivå, funksjonalitet, kvalitet, ergonomi og symbolsk og følelsesmessig innhold. Med mottoet ”In search of good design and innovation” utpeker juryen de deltakere som utmerker seg mest.