Jens Thorhauge ny forretningsområdesjef

Jens Thorhauge ny forretningsområdesjef

Jens Thorhauge blir ny forretningsområdesjef for Photo Imaging når Fujifilm Danmark blir en del av Fujifilm Nordic.
– Min rolle på Fujifilm Nordic blir å samarbeide med våre dyktige medarbeidere i Norge, Sverige og Danmark om å dra nytte av de erfaringene vi har for våre kunders beste. Fujifilm har løsninger for både gamle og nye aktører på markedet, både utskriftsløsninger, sentrale fotolaboratorium og programvareløsninger som dekker alle behov.

Jens begynte sin karriere som salgssjef for ulike varemerker i den danske fotobransjen for 25 år siden. Siden 2008 har han jobbet på Fujifilm Danmark, først med ansvar for forretningsområdet foto og senere tre år som driftssjef for hele selskapet.
- Da jeg begynte hos Fujifilm var bransjen i dyp krise på grunn av det dårlige filmsalget og den generelle økonomiske situasjonen i Danmark. Til tross for dette har vi i dag klart å samle hele den tradisjonelle fotobransjen med våre bildeløsninger. Alle fotokjeder og minilaber i Danmark bruker nå vår mobile app Fujifilm Imagine, noe som betyr at vi kan skape målrettet og effektiv markedsføring mot forbruker. I fjor oversteg inntektene fra denne plattformen inntekter via nettet, hovedsakelig fordi vi har nådd et nytt, yngre publikum.

Jens er overbevist om at fotoindustriens framtid ligger i å ha en dialog med forbrukerne, spesielt den yngre generasjonen. Et tydelig tegn på at de ønsker å ha bilder på papir er suksesshistorien med direktebildekameraet Instax.
- Jeg kommer fra eventyrforfatter H. C Andersen hjemland der eventyr er en del av oss alle, og hva er vel bedre da enn et Instax-kamera? Instax er den største suksessen i bransjen på mange år, og Fujifilms dyktige ingeniører og markedsførere introduserer stadig vekk nye modeller. Jeg har vært selger hele mitt liv og elsker å arbeide med kunder og ansatte for å utvikle løsninger som fungerer på de markedene vi opererer i, og med de utfordringene som finnes. Jeg er sikker på at forbrukerne i Norden vil ha bilder og bildeprodukter, og fotoindustrien i de nordiske landene har en god fremtid.

Jens bor i København med sin kone og har to voksne barn og to barnebarn som han tilbringer mye tid med. Han er litt av en treningsfreak – og har vært det hele livet.
- Jeg løp mitt første maraton da jeg var 16 år gammel og har styrketrent fra jeg var 19 år gammel. I dag nøyer jeg meg med en joggetur i skogen eller en økt med styrketrening i ny og ne.