Garmin GPSMAP® 66i - satellittkommunikasjon og håndholdt navigasjon

Garmin GPSMAP® 66i - satellittkommunikasjon og håndholdt navigasjon

Garmin presenterer GPSMAP 66i, en etterspurt håndenhet, som kombinerer Garmins velkjente premium GPS-navigering med inReach®-satellittkommunikasjonsteknologi1. Hold kontakten med venner og familie og anvend GPSMAP 66i som en satellittkommunikasjonsenhet med toveis-kommunikasjon og SOS-funksjoner døgnet rundt. Reis på tur og kjenn deg trygg med en 2,6 tommers fargeskjerm, preprogrammerte TopoActive Europe kart, BirdsEye satellittbilder og enhet-til-enhet funksjonalitet.

– Vi har hørt på våre kunder og utviklet GPSMAP 66i, en kombinasjon av håndholdt navigasjon med kart og vår bransjeledende satellittkommunikasjonsenhet inReach, forteller Dan Bartel hos Garmin.
– Kombinasjonen av håndholdt navigasjon og toveis-satellittkommunikasjon med SOS-funksjonalitet1 tror vi vil revolusjonere opplevelsene i naturen.

GPSMAP 66i leveres med toveis meldingsfunksjonalitet og stedstjenester, uansett om reisen er planlagt på steder uten mobildekning kan du holde kontakt med venner og familie. Via satellittnettverket Iridiums® globale dekning kan man med GPSMAP 66i kommunisere frem og tilbake med mobiltelefoner, e-postadresser eller andre inReach-enheter. Samtidig viser navigatoren GPS-posisjon som kan deles og spores uansett hvor man befinner seg. Ved aktivering av LiveTrack kan de hjemme alltid følge posisjon på en delt MapShare-side.

Med GPSMAP 66i kan man utløse ett SOS-signal til GEOS som er ett verdensledende globalt, døgnåpent overvåkingssenter for redningstjenester (krever ett satellittabonnement). GEOS svarer på nødanrop, sporer deg opp og igansetter nødvendig redningsinnsats. I tillegg vil også GEOS sørge for å kontakte dine nødkontakter og fortsette dialog med deg via meldingsfunksjon med sms frem og tilbake, gi oppdateringer og kritisk informasjon helt til situasjonen er løst. Uansett om du er ute i naturen året rundt eller kun ved enkeltsituasjoner, om du ønsker ubegrenset kommuniksjon eller bare en sikkerhetsplan, tilbyr Garmin en mengde fleksible abonnementsløsninger.

GPSMAP 66i leveres preprogrammert med TopoActive Europe kart slik at du kan se hvor du er, enten det er ved kysten, elver, fjell eller andre geografiske punkter. Ved behov for mer detaljerte topokart kan dette kjøpes som tilbehør. Med mulighet for nedlasting rett til enheten via WiFi fra BirdsEye Satellite Imagery kan du se høyoppløste satellittbilder over ruten, finne naturreservater, anbefalte stier eller passende steder for camping eller jakt.

GPSMAP 66i er konstruert for røft bruk og leveres i ett robust design, bygget etter den amerikanske militærstandarden 810G for å tåle støt, vibrasjon og vann (i henhold til IPX7 standard, vanntett ned til 1 meter i opptil 30 minutter). Enheten leveres med batterilevetid i opptil 35 timer med 10 minutters sporingsintervall, eller opptil 200 timer i ekspedisjonsmodus med 30 minutters sporingsintervall. Med støtte for flere globale navigasjonssatellittsystemer (GPS, GLONASS, GALILEO), 3-akset kompass, barometrisk høydemåler og sensorer for kompassnavigasjon ligger forholdene til rette for tur på selv de mest krevenede steder.

GPSMAP 66i er kompatibel med appen Garmin Explore, som gir mulighet for bruk av enda flere verktøy og funksjoner for navigasjon i naturen, for reiseplanlegging, kartlegging og deling av data. Du kan skrive meldinger på mobilskjermen og sende disse via GPSMAP 66i, samtidig få tilgang til dine telefonkontakter. GPSMAP 66i er også kompatibel med Garmins andre bærbare enheter som fenix 5 Plus serien, Instinct, tactix Charlie og MARQ Expedition. Kompatibiliteten med andre enheter gir mulighet for å vise meldinger, svare og aktiviere SOS-meldinger om GPSMAP 66i enheten ligger sikret i ryggsekken.

GPSMAP 66i er forventet på lager i juni og selges til veiledende pris på kr. 6.399.-

1Krever satellittabonnement. Bruk av satellittkommunikasjonsenheter kan være begrenset eller forbudt i enkelte land. Brukeren har selv ansvar for å kjenne til og etterfølge all gjeldende lovgivning i de land der enheten skal brukes.

Wi-Fi® er ett registrert varemerke som tilhører Wi-Fi Alliance.Bluetooth®-navnet og -logoene eies av Bluetooth SIG, Inc., og enhver bruk som Garmin gjør av disse, er underlagt lisens.