Garmin lanserer Lily, liten og moderne smartklokke med stor funksjonalitet

Garmin lanserer Lily, liten og moderne smartklokke med stor funksjonalitet

Garmin presenterer LilyTM, den lille og fasjonable smartklokken kvinner har ventet på. Lily leveres i to ulike modeller, Classic og Sport. Den lille størrelsen, den mønstrede urskiven og flere ulike fargevalg gjør Lily ideell for kvinner som søker et moderne alternativ i utvalget av smartklokker som er tilgjengelig på markedet. Garmin har den senere tiden intensivert utviklingen av produkter og funksjoner for kvinner. Garmins funksjoner for kvinnehelse, med menstruasjonssyklusregistrering og den nylig lanserte graviditetskalenderen, inkluderes i den nye Lily.

“Lily er virkelig en premium smartklokke, den første i sitt slag. Klokken er feminin, sofistikert og moteriktig med viktige funksjoner for helse og trening”, forteller Susan Lyman, global markedsdirektør hos Garmin. ”Garmin fortsetter satsingen med å utvikle produkter som tilpasses kvinnelige kunders behov. Vi tror en liten, moderne smartklokke med funksjoner som er utviklet for aktive kvinner vil bli perfekt i kombinasjon med den avanserte programvaren som følger med”.

Tanken bak Lilys design

Designet av kvinner, for kvinner. Lily’s størrelse er inspirert av klassiske smykkelignende klokker som passer mindre håndledd. Med 34 millimeters størrelse er smartklokken den minste blant Garmins klokker. Den unike urskiven og den smale 14 millimeter remmen gir klokken et feminint preg. Det metalliske mønsteret på skjermen skjuler en lyssterk og tydelig monokrom berøringsskjerm, som er skjult når den ikke brukes. Lily leveres i seks ulike versjoner, hvor hver modell har et unikt skjermdesign. Disse er designet for å være subtile med struktur, en forfinet detalj som kompletterer snarere enn å konkurrere.

• Lily Classic leveres med en italiensk lærrem, urkasse i rustfritt stål og i tre ulike tidløse farger – hver og en med nøytrale toner og myke kontraster mellom remmen og urkassen. Den mønstrede urskiven er inspirert av eksklusiv mote, men gjort subtil for å passe hverdagslivet.
  • Lily Sport leveres med et silikonarmbånd, urkasse i aluminium og i tre sportslige fargekombinasjoner. Sportversjonen har organiske mønstre i skjermen som leder tanken til naturen, helse og velvære.

Helse og trening

Mer enn et tilbehør. Lily er en innovativ smartklokke som løfter Garmins bransjeledende helse- og treningsfunksjonalitet for velvære og fitness.

• Øker bevisstheten om helse gjennom å måle respirasjon, Pulse Ox1, stress, væskeinntak, søvn og puls døgnet rundt (med varsler om for høye eller lave verdier som kan brukertilpasses)2.
  • Body BatteryTM energimåling som viser kroppens aktuelle energinivå, noe som kan hjelpe med å planlegge trening, hvile og søvn.
  • Helsefunksjoner for kvinner som inkluderer menstruasjonssyklusregistrering og en graviditetskalender. Som kvinne får du støtte under hver del av reproduksjonssyklusen og mulighet for å logge symptomer i Garmin ConnectTM, hvor også andre helse- og treningsdata lagres.
  • Pusteøvelser veileder deg til avslappende pust, og hjelper deg til å fokusere og roe ned kroppen.
  • Treningsapper for yoga, pilates, kondisjonstrening, løping og mer. Lily kan også pares med kompatibel smarttelefon for GPS-måling for å registrere blant annet avstand p gåturer, løping, sykkelturer og mer.
  • Registrerer aktivitet gjennom hele dagen, skritt, kaloriforbruk, intensitetsminutter og mye mer.

Smarte funksjoner for den aktive

Lily leveres med batterilevetid på opptil 5 dager og funksjonalitet som:

• Smartvarsler: Se telefonanrop, tekstmeldinger, oppdateringer i sosiale medier mer mer når paret med kompatibel smarttelefon. AndroidTM-brukere kan også svare på tekstmeldinger.
  • Kalender: Se hva som er planlagt gjennom dagen, direkte på håndleddet med en kalenderwidget som automatisk synkroniseres med kompatibel smarttelefon.
  • Sikkerhet og sporing: Assistansefunksjon som automatisk sender posisjon i sanntid til dine nødkontakter3. Med LiveTrack kan venner og familie følge aktivitet i sanntid, noe som gir en trygghet når man er ute på tur.
  • Garmin Connect: Med appen Garmin Connect samles alle helse- og aktivitetsdata på et sted. Man kan også delta i utfordringer og dele aktiviteter med andre.

Lily er tilgjengelig på lager og selges til en veiledende pris på kr. 2.999.- (Classic) og kr. 2.399.- (Sport).

Les mer på Garmins produktside her: Garmin Lily
Se også bilder og videoer lagret nedenfor.

1Dette er ikke en medisinsk enhet, og den må ikke brukes til å diagnostisere eller overvåke helsetilstand. Se Garmin.com/ataccuracy. Pulsoksymetermålinger er ikke tilgjengelig i alle land. Pulsoksimetri er ikke tilgjengelig i alle land.

2Les mer på Garmin.com/ataccuracy; søvnregistrering blir tilgjengelig når enheten pares med kompatibel smarttelefon

3Når parkoblet med kompatibel smarttelefon. Les mer om krav og begrensninger om sikkerhet og sporing her: Garmin.com/safety.