Garmin quatix® 3 - GPS-smartklokke for maritimt bruk

Garmin quatix® 3 - GPS-smartklokke for maritimt bruk

OLATHE, Kansas 21. Januar 2016 – Garmin presenterer quatix 3, neste generasjons GPS-smartklokke for maritimt bruk for den som elsker å være på sjøen. Med viktige funksjoner for motorbåt, fiske og seiling og et design som tiltrekker seg oppmerksomhet, selv på land, er den mer enn en klokke – den er et slitesterkt verktøy som strømmer data fra kompatibel Garmin-elektronikk. quatix 3 leveres med en rekke marinefunksjoner som blant annet fisketeller og konkurransetidtaker, startlinje- og baute- og jibbeguide for seilere og ankervakt. Med smartfunksjonalitet ser du varsler om e-post, sms, anrop, kalendervarsler og mer. Klokken kan til og med styre FUSION®-lydsystemet. I programvaren inkluderes også aktivitetsmåling og multisport-funksjoner for løping, fotturer, svømming, sykling og mer.

«Garmin har designet og utviklet ledende bærbar teknologi i mange år. Vi er stolte av quatix 3, med design og funksjonalitet fra den populære GPS-multisportklokken fenix 3, og de nye maritime funksjonene som er utviklet for quatix 3. Klokken blir med dette en perfekt GPS-smartklokke for maritimt bruk, og kan brukes både til vanns så vel som til lands,» forteller Christer Skaug hos Garmin Nordic Norway AS.

Designet for alle som skal på vannet er quatix 3 fullspekket med navigasjonsfunksjoner og et verktøysett for maritimt bruk. Med trådløse funksjoner som strømmer NMEA 2000 data kan brukeren når som helst, og hvor som helst på båten, se viktig sensorinformasjon som inkluderer fart, dybde, temperatur, vinddata og mer. Med trådløs funksjonalitet kan quatix 3 også brukes som fjernkontroll til actionkameraet VIRB eller FUSION®-lydsystem. Fra et sikkerhetsperspektiv leveres klokken med en dedikert MOB knapp (mann over bord), slik at brukeren raskt markerer et MOB-veipunkt. Fra dette veipunktet kan det navigeres tilbake til samme punkt. quatix 3 leveres med et 3-akset elektronisk kompass og auto-kalibrerende barometrisk høydemåler.

quatix 3 er preprogrammert med viktige marinefunksjoner og klokkeskjermer. Oppdatert data for tidevann og forandringer i området man befinner seg i hentes via kompatibel smarttelefon. Klokken har ankervaktfunksjoner og alarm for eventuell avdrift sett mot definert ankerradius. Ankervaktfunksjonaliteten vil også fortelle brukeren hvor mye ankerline som anbefales å legge ut. For fiskeren finnes funksjoner som fisketeller og fangstlogg, i tillegg til konkurransetidtaker slik at man er inne til riktig tid og veiing når konkurransen er over. For seileren er quatix 3 utstyrt med regattafunksjoner som startlinje og tidspunkt, avstander, baute- og jibbeguide med mer.

quatix 3 har batterikapasitet med opptil 20 timer i GPS-modus, 50 timer i UltraTrack-modus og 6 uker i klokkemodus. (Avhenger av oppsett og bruk). I quatix 3 leveres multisportfunksjoner for golf, SUP, roing, svømming, turgåing, løping, sykling og mer. I tillegg funksjoner for aktivitetsmåling og trådløs tilkobling. Få daglig motivasjon for hvor mye du skal bevege deg, og få nye mål for neste dag, se søvnstatistikk og mer. Skjermen tilpasses enkelt med egendefinerte skjermoppsett, eller nedlastbare og kostnadsfrie oppsett, widgeter, app’er og lignende i Connect IQ. Det gis også gratis tilgang til Garmin Connect som er Garmins online treningsportal.

Nøkkelfunksjoner:

• Kraftig EXO™-antenne innebygd i den beskyttende kanten i rustfritt stål øverst på klokken (GPS og GLONASS)
  • 1,2-tommers Chroma™-fargeskjerm som er lesbar i sollys og har en ripebestandig kuppelformet safirlinse
  • Brukervennlige maritime apper gir lokale tidevannsdata, seiledata, fisketelling og konkurransetidtaker, ankervakt, vekkerklokke og mer
  • Navigeringsfunksjoner, 3-akset elektronisk kompass, barometrisk høydemåler, TracBack® og Sight'n Go
  • Treningsfunksjoner som avansert løpsdynamikk, skrittlengde, vertikalt forholdstall, vertikal bevegelse, stressnivå, kondisjonsberegner (VO2 maks), terskel puls/tempo, restitusjonsrådgiver og mer¹
  • Funksjoner for aktivitetsmåling¹ skritteller, distanse, søvn, kalorier og trappetrinn
  • Smartvarsling, se e-post, sms og telefonanrop og Connect IQ™-appstøtte for tilpassede programmer, widgeter, urskiver og datafelt
  • Trådløse funksjoner (BLE, ANT+ og WiFi): automatiske opplastninger til Garmin Connect, sporing i sanntid, deling på sosiale nettverk

1 Nøyaktighet for aktivitetssporing
    2Pulsmålere og HRM-Run, selges separat.
    3Ved parkobling med en kompatibel smarttelefon