Garmin® Panoptix PS51-TH FrontVü giver

Garmin® Panoptix PS51-TH FrontVü giver

OLATHE, Kansas / 2. November 2016 – Garmin presenterer Panoptix™ Forward PS51-TH, en ny multistråle gjennomgående montert giver som gir premium FrontVü™ foroverseende ekkolodd. Panoptix™ Forward PS51-TH er designet for å hjelpe båtførere til ikke å gå på grunn, og for å gi båtførere mer selvtillit og trygghet når det navigeres i ukjente farvann. PS51-TH er et smalstråle foroverseende ekkolodd, som fokuserer på bunn foran båten, istedenfor det som er til sidene. Panoptix™ Forward PS51-TH blir presentert på Fort Lauderdale International Boat Show i Miami 3-7. November.

"Panoptix™ Forward PS51-TH leverer umiddelbar tilbakemelding på hva som er foran båten, og gir relevant informasjon når kapteinen må ta viktige navigasjonsbeslutninger, spesielt i ukjente farvann", forteller Dan Bartel hos Garmin. "Med en konvensjonell gjennomgående installasjonsmetode bringer PS51-TH revolusjonerende Panoptix teknologi til et stort spekter av båter."

Panoptix FrontVü ekkolodd viser bunnen opp til 100 meter foran båten på 8-10 ganger aktuell dybde. Med rask oppdateringshastighet hjelper PS51-TH til med å sikre at sjøfolk har bedre tid til å reagere på farlige hindringer foran båten, og endre kurs om nødvendig. Takket være smalstråle foroverseende ekkolodd (20 grader), sørger PS51-TH for at kapteinen kan fokusere på bunnen foran båten. PS51-TH viser færre falske ekko av hindringer som er til hver side av båten. Enheten har innebygd AHRS sensor, for bevegelsesstabilisering i grov sjø.

PS51-TH er kompatibel med et bredt spekter av Garmin-kartplottere, og FrontVü ekkoloddata kan enkelt deles på tvers av andre kartplottere over Garmins maritime nettverk. Brukergrensesnittet er enkelt, bunnstruktur, dybde og sjøtemperatur vises tydelig. Det er ikke nødvendig å kjøpe en separat tradisjonell svinger for grunnleggende dybdeinformasjon. Ingen black-box er nødvendig – det er bare å plugge i svingeren når den er installert og utforske med mer selvtillit enn før.

PS51-TH har to hovedfunksjoner og gir brukerne både LiveVü ™ foroverseende og FrontVü teknologier. LiveVü Forward viser et bilde av mål som beveger seg mot eller bort fra båten, selv når man ligger stille, i sanntid. FrontVü funksjonen kan brukes i en delt skjerm med andre Panoptix altseende sonar bilder, se sanntids sonarbilder av hva som er rundt og foran båten med videolignende hastighet.

PS51-TH forventes å være tilgjengelig i løpet av første kvartal 2017. Den er kompatibel med 7- og 9-tommers echoMAP® CHIRP kartplotter/ekkolodd kombinasjoner, den nye GPSMAP 722/922 og 1022/1222 serien, og GPSMAP 8400/8600, 7400/7600, 721 / 820/1020-serien. For mer informasjon, les mer på www.garmin.com/newmarine.

Garmin ble nylig kåret til «Manufacterer of the Year» for andre året på rad av National Marine Electronics Association (NMEA), en tittel gitt til den mest anerkjente maritime produsenten for støtte av eksisterende produkter. Garmin sin portefølje inkluderer noen av industriens mest sofistikerte kartplottere og multifunksjonsdisplay, ekkoloddteknologi, høy-definisjons radar, autopiloter, høyoppløst kartografi, seilinstrumenter og andre produkter og tjenester som er kjent for innovasjon, pålitelighet og brukervennlighet.