Gate46 stärker sin styrelse

Två högintressanta namn från branschen, Maria Ahlestål och Bo Liffner, tar plats i Gate46’s styrelse. Företaget växer för att möta en ökad efterfrågan på marknaden och stärker sin styrelse för att garantera en fortsatt professionell tillväxt.

Maria Ahlestål har en gedigen retailerfarenhet från mode-, inrednings- och skönhetsbranschen där hon haft ledande befattningar inom områden som t ex etablering, rekrytering och affärsutveckling. Idag är Maria verksam som etableringschef för Axstores butikskedjor, Kicks och Esthetique i Norden. Om sin nya roll säger Maria att ”Gate 46 är ett välskött företag med flera spännande verksamhetsgrenar som på mycket kort tid fått ett gott rykte i branschen. Det är därför en stor ära att få vara med och medverka till deras spännande utveckling framåt.”

Bo Liffner har ett stort intresse för fastigheter och retail och en lång karriär inom fastighetsbranschen bakom sig. Mest känd är han kanske som tidigare VD för ICA Fastigheter AB. 2010 gick han in pension, men det innebär inte att Bosse slutat göra avtryck i branschen eller engagera sig i fastighets- och retailfrågor. Bosse tycker att Gate46 är ett företag i framkant som med stor passion arbetar för att utveckla retail i Sverige och andra länder. Om sin plats i styrelsen tycker han att det är ett bra sätt att ta vara på sina erfarenheter och bidra till att utveckla retailvärlden.

Om rekryteringarna till styrelsen säger Fredrik Widing, VD på Gate46: ”Det är med stor glädje vi välkomnar Bosse och Maria till styrelsen, båda har stor kunskap om den bransch vi bedriver vår verksamhet i och jag är övertygad om att de kommer att bidra med mycket för vår tillväxt."

• Entreprenørskap

gate46 erbjuder tjänsterna etablering, avveckling och strategisk rådgivning för hyresgäster och fastighetsägare med butikslokaler. gate46 har ett tydligt uppdrag - Adding Real Estate Value. Vi är din självklara partner när du vill ta rätt beslut kring butikslokaler. Våra kunder är såväl stora internationella varumärken som små exklusiva butiker. Vi har spetskompetensen och de rätta kontakterna som garanterar dig det bästa utgångsläget.

Läs mer om oss på www.gate46.se