Endelig som på restaurant: Lag taco som meksikanerne

Old El Paso™ har vært på rundreise i Mexico for å hente inspirasjon, og lanserer en ny produktserie med tradisjonsrike oppskrifter som gjør det enda enklere å lage et meksikansk måltid hjemme.

For å utvikle Restaurante har Old El Paso™ reist tilbake til Mexico og plukket ut tre autentiske meksikanske taco-oppskrifter fra ulike deler av landet; Chicken Tinga fra Puebla-regionen, Baja Fish fra Californiahalvøya og Pork Al Pastor fra sentral-Mexico.

Restaurante-oppskriftene består av ingredienser som er typiske for tre ulike regioner i Mexico. Disse regionene har lange mattradisjoner, og oppskriftene er gjennomgått av lokalbefolkningen for å sørge for at det er autentiske smaker som serveres når man samler gode venner og familie rundt bordet.

De ulike oppskriftene er noen av meksikanske kokker og matelskeres absolutte favoritter, og gjennom de ulike rettene kan man ta med seg tradisjonelle meksikanske og spennende smaker av baja-saus og chipotle-chili hjem på kjøkkenet.

- Noe av det beste man kan få når det kommer til mat og reise er tips fra lokalbefolkningen, og det er nettopp det vi tok utgangspunkt i da vi utviklet Restaurante. Vi har gått tilbake til Old El Pasos røtter og samlet oppskrifter fra ulike områder i Mexico som vil gi til Europa og Norge en ekte meksikansk matopplevelse, sier Edvard Mellbye, daglig leder i General Mills Norge.

• Mat, drikke

• fredagstaco
  • meksikansk mat
  • old el paso
  • tacos
  • tortillas
  • fisketaco
  • pulled chicken

Om Old El Paso

Historien bak vårt varemerke strekker seg helt tilbake til møtet mellom indianerne og spanjolene. Da ble indianernes kosthold utsatt for spanske influenser, og resultatet ble det vi i dag kjenner som den meksikanske maten. Grunnlaget for dagens Old El Paso™ ble lagt i 1917, da et foretak startet i det lille tettstedet El Paso i New Mexico. I 1938 ble varemerket Old El Paso™ registrert, og siden 1973 har vi vært å finne i Norge som det første landet i Europa. Besøk gjerne www.oldelpaso.no for flere spennende meksikanske oppskrifter.

Om General Mills Norge

General Mills Norge er en del av General Mills, et av verdens ledende selskap innen matsegmentet som opererer i mer enn 100 land og fører mer enn 100 konsumentbrands. Hovedkontoret i Minneapolis, Minnesota, USA, hadde et globalt nettosalg på17,6 milliarder dollar i 2015. I Norge produserer og distribuerer General Mills merkevarene Old El Paso, Green Giant og Nature Valley.