Vekst i høye hastigheter

Pressemelding   •   jun 07, 2013 09:56 CEST

Bredbåndsmarkedet fortsetter å vokse, og Post- og teletilsynets siste rapport viser at norske bredbåndsbrukere ønsker stadig høyere hastigheter. For tredje år på rad vokser Get raskest, og er nå selskapet med flest kunder med bredbåndshastigheter over 30 Mbps.

Bredbånd er i dag like viktig som andre typer infrastrukturer, og konkurransen i markedet blir stadig hardere. Get vokser for tredje året på rad mest i Norge, og økte sin nasjonale markedsandel med 1,2 prosentpoeng i 2012. Get styrker dermed sin posisjon som en klar nummer to - etter Telenor som har hatt nedgang de siste 3 årene.

Norske kunder ønsker høyere hastigheter, og Tilsynets rapport viser at Get nå er det enkelt selskapet med flest bredbåndskunder med hastigheter over 30 Mbps.

- Get har de siste årene investert flere milliarder i høyhastighetsbredbånd og kan levere 200 Mbps til over 1 million Nordmenn. Nå gjør vi nye investeringer for å kunne levere enda høyere hastigheter, sier administrerende direktør i Get, Gunnar Evensen.

Inside Telecom har benyttet statistikk fra Post- og teletilsynets nettside nettfart.no til å sammenlikne hastighetene bredbåndsleverandørene markedsfører med hastighetene kundene faktisk får. Den viser at Get kommer best ut.

- Stadig flere kunder velger høye hastigheter, og utviklingen har fortsatt også i 2013. Vi synes det er gøy at så mange kunder velger oss, og tror dette blant annet handler om å levere det vi lover – også på hastigheter. Det er Get å ha god hastighet, sier Evensen.

Regjeringen har en utalt målsetting om at flere i Norge må få tilgang til høyere hastigheter, og siste dekningsrapport fra Regjeringen viser at hybrid-fiber er den viktigste teknologien for å nå målsettingen.

- Vi støtter Regjeringens målsetting om høyere bredbåndshastigheter til norske kunder, og synes det er gøy at Get nå er en av de viktigste bidragsyterne med flest kunder over 30 Mbps, avslutter Evensen.

Post- og teletilsynets rapport i sin helhet kan leses her:

Service er også viktig: Get ble også nyligkåret til Norges beste kundeservice på bredbånd: