Nå kan du gjøre en forskjell – Gi bort dagen trenger deg

Nå har du mulighet til å bidra med din kompetanse. Vi vil gjerne at du gir bort litt av tiden din til et godt formål.

Samfunnsansvar er i vinden som aldri før. Enkelte har holdt på i mange år med det å vise samfunnsansvar i tillegg til sin ordinære virksomhet. Andre begynner akkurat å få opp øynene for det å ta ansvar – det å bidra til noe større enn seg selv.

Gi bort dagen har allerede eksistert i fire år. Hele ideen bak går på å gi bort av sin tid, sin kompetanse eller ting til noen som trenger det. Utgangspunktet var å gi bort skuddårsdagen i 2012. Siden den gang har Gi bort dagen stått for hundrevis av koblinger mellom folk som ønsker å gi av tiden, kompetansen og ressursene sine, til noen som trenger det.

I dag står Gi bort dagen med en daglig leder og mange som jobber frivillig med å utvikle avtaler, koble givere og mottakere, organisere og kvalitetssikre gjennomføringen av ulike arrangement som organisasjonen står bak landet rundt.

Vi søker etter tre engasjert personer

- Nå trenger vi frivillige som vil være med å videreutvikle og profesjonalisere organisasjonen i en ledergruppe, sier daglig leder Maria Peltokangas.

- Vi trenger både en frivillig som kan ta økonomiansvar, én som kan ta IT-ansvar og én som kan jobbe med å inngå avtaler med strategiske givere og mottakere som del av ledergruppa. Muligheten er å få være med på å utvikle en unik organisasjon som gir andre mulighet til å bidra med samfunnsansvar.

Så hvem er det du ønsker at skal melde sin interesse – og hva kreves det?

- Jeg deler gjerne jobbsøkeannonsene med så mange som mulig, smiler Maria lurt. Det går på å få mennesker som har lyst til å bidra med sin spisskompetansen 3 til 5 timer i uka på frivillig basis. Se på jobbannonsen i linken under da, så kan det hende dette er noe som passer for akkurat deg.

Frivillig partneransvarlig

Frivillig økonomiansvarlig

Frivillig IT-ansvarlig

Den største glede man kan ha, er å gjøre andre glad!

• Frivillighetsarbeid

Maria Peltokangas