Jordskjelv i Egeerhavet - hva med forsikringen?

Vi erstatter kostnader ved evakuering og psykologisk krisehjelp for de som er berørt. Dessuten dekkes avbestilling til det berørte området til og med mandag 24.juli, sier kommunikasjonssjef Bjarne Rysstad i Gjensidige.

Selskapet oppfordrer kunder som er i området om å følge anvisninger fra myndighetene og gi beskjed til pårørende.

- Ved spørsmål eller man trenger assistanse, ta kontakt med oss på +4791503100, oppfordrer Rysstad. Man kan også melde skade på gjensidige.no eller i appen. Det har foreløpig kommet et titalls henvendelser til selskapet.

- Vi vurderer situasjonen fortløpende, sier han.

Dette gjelder for kundene til Gjensidige, Gouda, Mondux og Vardia i Norge, Sverige og Danmark.

Gjensidige er et ledende nordisk skadeforsikringsselskap notert på Oslo Børs. Vi har om lag 4.000 medarbeidere og tilbyr skadeforsikring i Norge, Danmark, Sverige og Baltikum. I Norge tilbyr vi også bank, pensjon og sparing. Driftsinntektene var 25 milliarder kroner i 2016, mens forvaltningskapitalen utgjorde 136 milliarder kroner.