Foto: Pixabay

YS og Gjensidige med ny avtale

YS har i dag fornyet bank- og forsikringsavtalen med Gjensidige. De gode betingelsene i dagens avtale vil utvikles videre de kommende årene.

Avtalen trer i kraft 1. januar 2019, har en varighet på seks år og utgjør 1,4 milliarder kroner i årlig forsikringspremie.

- Våre medlemmer skal ha det beste bank- og forsikringstilbudet. Vi har hatt en omfattende prosess med ulike leverandører, og kommet frem til at Gjensidige har den beste pakken for oss. Nå ser vi frem til å ta fatt på en ny avtaleperiode, med enda bedre betingelser for medlemmene våre, sier Hans-Erik Skjæggerud, 1. nestlederi YS.

- Vi er veldig stolte og glade for at YS viser oss denne tilliten, og ser frem til å fortsette det gode samarbeidet. Sammen med YS skal vi utvikle tilbudet videre, sier konsernsjef Helge Leiro Baastad i Gjensidige.Han viser til at YS og Gjensidige i tiden fremover vil samarbeide om utviklingen av morgendagens produkt- og tjenestetilbud og nye digitale betjeningsløsninger til YS-medlemmene.

Gjensidige er et ledende nordisk skadeforsikringsselskap notert på Oslo Børs. Vi har om lag 4.000 medarbeidere og tilbyr skadeforsikring i Norge, Danmark, Sverige og Baltikum. I Norge tilbyr vi også bank, pensjon og sparing. Driftsinntektene var 27 milliarder kroner i 2017, mens forvaltningskapitalen utgjorde 149 milliarder kroner.

Øystein Thoresen

Pressekontakt Kommunikasjonsdirektør +47 952 33 382