​Ny, kraftig lupelampe fra Glamox Luxo

Circus LED er en ny generasjon av de kraftigste lupelampene fra Luxo. Lampen er utstyrt med en stor glasslinse og en sofistikert LED-lyskilde for optimal brukervennlighet.

Circus LED er godt egnet for presisjonsarbeid i klinikker, laboratorier og skjønnhetssalonger. Lampen kan også brukes i industriell produksjon og være et nyttig verktøy for mennesker med synsproblemer. Circus LED er utstyrt med kronglasslinse, et lampehode i aluminium en svært fleksibel, selvbalanserende arm og et like fleksibelt skjermfeste. Den store linsen gjør det komfortabelt å se med begge øynene samtidig når man bruker lampen.

LED-modulen former en sirkel rundt linsen og har gode fargegjengivelsesegenskaper (CRI=90). En sirkelformet lyskilde er ideell når man ønsker å studere et objekt inngående, fordi man unngår skygger.

Circus LED er utstyrt med et svært fleksibelt skjermfeste som gjør det mulig å posisjonere lampehodet vertikalt, horisontalt og sidelengs. Den fjærbalanserte armen gjør det enkelt å plassere armaturen i riktig posisjon. Armen omslutter fjærene slik at rengjøringen blir enklest mulig.

Circus LED er tilgjengelig med 3,5 diopter eller 5 diopter linser. For mer forstørrelse kan en sugelinse på 4, 6 eller 10 diopter festes på glasslinsen.

Timer og dimming

LED-modulene er dimbare, 10-100 %. En slukkefunksjon er integrert slik at lyset slås av automatisk etter 9 timer.

Farge og montering

Sort med hvite detaljer. Lampen kan monteres med to ulike typer bordfester eller på en trolley.

Medisinsk versjon

Circus LED-serien omfatter også en variant som er godkjent for medisinsk bruk. Circus LED Medical er designet for klinisk bruk under operasjoner, i undersøkelsesrom og andre helsefasiliteter. Armaturen er godkjent som medisinsk utstyr i henhold til International Electrotechnical Commissions standard for medisinsk elektrisk utstyr IEC 60601-1 og IEC 60601-1-2.

Med fremveksten av LED har belysningsbransjen fått en lyskilde som er mer energieffektiv enn lysstoffrør og andre konvensjonelle lyskilder. Effektiviteten og levetiden på LED er under stadig forbedring, og LED armaturer er så godt som vedlikeholdsfri.

Glamox Luxo Distributor Sales er en salgsenhet i Glamox-gruppen. Glamox er et industrikonsern som utvikler, produserer og distribuerer profesjonelle belysningsløsninger for det globale markedet. Glamox Luxo Distributor Sales er en leverandør av belysning til profesjonelle belysningsdistributører over hele verden, og tilbyr komplette løsninger for skoler, helseinstitusjoner, kommersielle og industrielle bygninger, detaljhandel, hotell- og restaurantvirksomhet.

Glamox-konsernet er en global organisasjon, med 1300 ansatte og salg og produksjon i mange europeiske land, samt i Asia og Nord-Amerika. Den årlige omsetningen er på MNOK 2.500 (2015). Konsernet eier en rekke varemerker innen kvalitetsbelysning, inkludert Glamox, Aqua Signal, Luxo, Høvik Lys, Norselight og LINKSrechts. Glamox møter kundenes behov og forventninger ved å levere kvalitetsprodukter og -løsninger, service og support.

www.glamoxluxo.com/no

Nina A. Hol