Glitre Energi kjøper Green Building Solutions

Glitre Energis satsning på innovasjon, teknologiutvikling og nye energiløsninger, har nylig resultert i oppkjøp av det norske gründerselskapet Green Building Solutions AS.

-Oppkjøpet styrker og kompletterer vår satsing på energieffektivisering i bedriftsmarkedet. Potensialet for å kutte kostnader ved å benytte de dataene som allerede er i et bygg eller en fabrikk er som regel overraskende høyt. Dette passer godt med Glitre Energis ambisjon om å utnytte ny teknologi og ta en tydelig rolle innen elektrifiseringen av samfunnet, sier Anders Diep-Lynne.

Han er leder for det nyopprettede forretningsområdet nye energiløsninger i Glitre Energi hvor målet er å utvikle ny forretning på områder hvor man allerede har kompetanse.

-Vi ønsker at kunder, både store og små, skal kunne spare penger, energi og tid med høykvalitetsdata og innovativ teknologi som vi tilbyr i tjenestene våre, sier han.

Kristian Aarstad Vennemoe var største aksjonær og daglig leder i Green Building Solutions (GBS). Han er ansatt som forretningsutvikler med ansvar for å utvikle selskapet videre. Vennemoe startet GBS i 2014 og utviklet det til å bli et unikt selskap med komplette løsninger for energieffektivisering.

-GBS har i flere år utviklet og levert dataløsninger for energieffektivisering i næringsbygg og industri. Når vi nå slår oss sammen med Glitre Energi, vil vi sammen levere en styrket kundeopplevelse og større tjenestespekter for eiendomsselskap og industri. Vår samlede kompetanse, og delt verdigrunnlag, gir oss alle forutsetninger for å lykkes. Jeg gleder meg til veien videre, sier Aarstad Vennemoe.

• teknologi

Glitre Energi eier, utvikler og drifter livsnødvendig infrastruktur basert på den fantastiske vannkraften! Vi produserer 100 % fornybar energi og leverer den helt fram til de tusen hjem og virksomheter. Vi har fokus på å skape store verdier lokalt, ta miljøansvar og være en pådriver for et helt elektrisk samfunn.

Ragnhild Ask Connell

Pressekontakt Kommunikasjonssjef 99246664