Camilla Pihl for essie

Endelig får neglelakkmerket essie for første gang sin egen ambassadør i Norge. Valget falt på en dame man sjelden ser uten neglelakk, som gjennom sin blogg inspirerer på områder som strekker seg fra interiør, til mote, søte mobilcover, deilige feriedestinasjoner og ikke minst fine negler! Ofte dukker det opp lekre, klassiske negler i nude, rosa eller rød, men også inspirasjon til supertrendy manikyrer som oppfordrer til nytenkning når det kommer til negl design.

- essie er et lekent merke, hvor farger, inspirasjon og kvalitet står i sentrum, det var lett å finne en match i Camilla Pihl, sier merkevareansvarlig for essie i Norge, Christine Helno.

Som ambassadør for essie vil Camilla jobbe med flere spennende prosjekt fremover, samtidig som hun vil inspirere både essie-teamet i Norge og sine lesere igjennom bloggen når det kommer til negler.

- Jeg har vært fan av essie i mange år og alle mine favorittfarger, de jeg bruker igjen og igjen, kommer fra essie. Jeg er derfor ekstra stolt over å få lov til å fronte dette merket! Skikkelig stolt faktisk, sier Camilla og legger til med en latter; jeg er faktisk helt rå på å legge min egen neglelakk etter mange års erfaring. Det skjer ikke at jeg ikke har på neglelakk og jeg har rett og slett blitt god fordi jeg har gjort det så mange ganger.

Med interesse for negl design og tålmodighet til å eksperimentere er Camilla mer enn kvalifisert til å ta for seg essie-universet med mange hundre farger i sortimentet. Camilla møtte merkets globale fargedesigner, Rebecca Minkoff, i New York i mai og fikk mer informasjon om hvordan hun jobber med farger og hvilken tilnærming hun har til å utvikle nye kolleksjoner.

Rebecca har suksess som både kles-og tilbehørsdesigner, samtidig som hun skaper nye sesongkolleksjoner for essie.

For nyheter om Camillas samarbeid med essie er det bare å følge med på hennes blogg: http://camillapihl.no/.

Foto: Janne Rugland

essie-visueller kan lastes ned her.

essie ble grunnlagt av Essie Weingarten i New York i 1981 og har siden vært en av de fremste ekspertproduktene i negl salonger i USA. essie er elsket for sin visjonære tilnærming til neglelakk med fengende, smarte navn som skapte en ny standard for kategorien. essie ble lansert i Norge i 2012 har siden det hatt en enorm suksess. Norge er det landet i verden som gjør det best på essie, hvor interessen er stor for nye kolleksjoner og trendfarger. Hver vinter, vår, sommer og høst lanserer essie egne kolleksjoner, med inspirasjon hentet fra kunst og kultur, eksotiske destinasjoner, mote, mønster og lignende. essie kan bli funnet på: essie.com, Facebook, Twitter, Instagram, Pinterest, Tumblr og YouTube.

• camilla pihl
  • essie