Garnier - OPTICAL BLUR

Det er en prøvelse å vente på resultatet av de hudpleieproduktene man bruker, de fleste ønsker en kjapp løsning som ser bra ut umiddelbart.

Med ny innsikt i optisk teknologi for å lage kosmetiske produkter har Garnier sine laboratorier funnet en formel som kan matte ned og redusere synligheten av ujevnheter. Resultatet er en primer som synlig visker ut mange av tegnene på aldring.

Formelen til Optical Blur inneholder en høy konsentrasjon av lys-reflekterende ingredienser som gir en optisk effekt.

Formelen

Teknologien er  i hovedsak basert på innovative silikonelastomer. Det er en finjustert kombinasjon av ingredienser som øyeblikkelig gir en ‘soft focus’ effekt. Som et filter for ansiktet. Ultra lett silica har absorberende egenskaper som holder ansiktet matt, sørger for at overflaten er glatt og at kremen er enkel å påføre.

Garnier Research Laboratorie har strenge krav til ingredienser og formeler og går gjennom en rekke tester for å kvalitetssikkre formelens evne til å prestere. Det første trinnet i utvelgelsesprosessen består i en screening av syntetisk rekonstruert hud som er designet for å simulere en 40 år gammel kvinnes hud. Denne screeningen blir brukt til å analysere hvor godt hver av de forskjellige formlene forbedreer hudens topografi. Den beste formelen etter disse testene ble valgt til å lanseres som 5 sec Optical Blur.

5 sec Optical Blur ble satt på prøve med en Chromasphere-test. Cromasphere er en svært avansert maskin med diffus belysning som simulerer dagslys. Kombinert med et kalibrert kamera og en spesifikk programvare analyserer Cromasphere synligheten av rynker og andre uregelmessigheter i huden. Denne innovative teknikken har vært brukt til å måle nøyaktige resultater etter påføring av 5 sec Optical Blur.

Det umiddelbare resultatet etter påføring av Optical Blur er:

-38% synlige porer

-38% synlige rynker

+41% glatthet

+41% glød i huden

Kvinnene i testpanelet gav også gode tilbakemeldinger:

98% følte at deres hud var jevnere

98% følte deres hud var mykere

86% følte deres porer var mindre synlige

92% følte deres hudttone hadde en jevnere farge

94% følte deres hud så bedre ut

(informasjon hentet fra kliniske tester med 45 kvinner som fikk prøve produktet)

5 sec Optical Blur påføres etter dagkrem / BB creme og kan brukes alene eller som grunnlag for foundation eller annen makeup.

I butikk i februar 2014

• primer