Makeup lookene fra Oslo Runway AW16 – dag 1

Makeup-lookene fra Oslo Runway AW16 – dag 1

Historiens andre Oslo Runway er gjennomført. Vi har vært vitne til forrykende catwalks med flotte modeller, de mest beundringsverdige antrekk og inspirerende makeup-looks. Alt dette har foregått i en location nesten for god til å være sann – den norske opera.

L’Oréal Paris sin offisielle makeup-artist, Sara Rostrup, har vært hovedansvarlig for alle makeup-lookene dere har sett på catwalken.

Moods of Norway

Først ut, tirsdag 9.februar, var Moods of Norway. Dette var den eneste SS16 visningen. Her skulle jentene se sommerlige ut, gjerne en kombinasjon av fest og sjø da temaet for visningen var kyst.

For å få denne looken er det viktig med en godt gjennomfuktet hud. Vi har brukt NutriGold Extraordinary Oil Cream.

Børst lett Glam Bronze La Terra med en stor børste i kinnene for å skape litt dybde og varme. Pudderet skal ligge som en lett varm glød, ikke som shading. I lineup, like før catwalk, brukte vi litt NutriGold Extraordinary Face Oil som ekstra highlight for en dewy look.

Legg øyenskyggen Color Riche L’Ombre monos 101 Macadam Princess rett over globalen, i en “banan-form”. Legg den beige skyggen fra Color Riche Quads E2 Nude Lingerie på selve øyelokket. Bruk gjerne en vippetang og påfør mascara, som du umiddelbart styler og klumper sammen. Fokuser på vippene midt på øyet. Det skal se ut som om du har tatt en dukkert i sjøen slik at mascaraen har klumpet seg. Påfør til slutt litt gull øyeskygge på midten av øyet.

Brynene markeres med Brow Artist Design Kit og Brow Artist Plumper for en naturlig, buskete look. På leppene brukte vi Infallible Le Gloss 310 Say Sechelles og gull øyeskygge rett over amorbuen.

For å oppnå en fullstending look kan kroppen smøres inn med en blanding av bodylotion og Lumi Magique Primer - så får den shine og glød!

Veronica B. Vallenes

Til denne looken ønsket vi en jevn og matt hud, og lot derfor fuktighetskremen trekke godt inn før vi begynte å legge makeup. Dersom du ønsker å skape denne looken anfebaler vi å begynne med å legge concealer under øyne. Jobb så inn et tynt lag med foundation over hele ansiktet for et jevnt utgangspunkt. Vi brukte True Match Powder over hele ansiktet for en matt finish.

Øynene skal være markerte i denne looken. For å komplementære designerens kolleksjon har vi brukt Superliner Perfect Slim sort med en firkantet avslutning. La gjerne streken starte midt på øyet og dra den utover i en trekant, men med en firkantet avslutning. Lineren skal være tynnest innerst, og tykkest ytterst. Vi brukte False Lash Sculpt mascara.

For å få intense røde lepper – som holder – anbefaler vi å bruke en lipliner rundt leppene, og som fyll. Påfør så selve leppestiften over. Våre makeupartister har til denne looken brukt den lekre Color Riche Lip Palette Rouge.

Johnny Love

Denne looken er inspirert av en mer sporty jente enn forrige look, og øynene er helt klart i fokus her.Sara Rostrup og hennes makeup team har lagt en tynn eyelinerstrek i omtrent ¾ av øyets ytterkant, langs vippekanten, både oppe og nede. Her anbefales en flytende eyeliner som for eksempel Superliner Black ’n’ Sculpt. Linjen fortsetter ut fra øyet i en grafisk rett kant, som har en 45 graders vinkel, for så å vinkle inn igjen mot øyet. Øyet rammes inn ved å bruke sort Color Riche kohl på våtkanten. Looken er avsluttet ved å bruke et lag med False Lash Sculpt mascara på de øvre vippene.
Brynene skal også være markerte. For å oppnå dette anbefaler vi å markere og tegne opp øyenbrynene med Brow Artist Design Kit og avslutte med Brow Artist Plumper i brun.

Sist, men ikke minst var byTiMo. En herlig, romantisk kontrast til Johnny Loves edgy og mer androgyne look.

ByTiMo

Start med å legge et tynt lag med True Match Foundation og bruk Lumi Magique Concealer under øyne, nese og munnvik. Dekk eventuelle ujevnheter med True Match Concealer. Legg så Lumi Magique Primer som highlighter på kinnben, amorbue og i øyekroken. En blank t-sone kan mattes ned med Lumi Magique BB Powder.

Øynene er i fokus på denne looken, og for å få til den varme, høstlige rusttonen har makeupartistene startet med å legge Color Riche 330 Cocorico i et tynt lag på selve øyelokket. Deretter har de blandet inn en rust-rød farge fra øyenskyggepaletten La Palette Nude Beige. Øyenskyggen er tonet ut mot brynene og inn mot nesen. Skyggen skal ligge som en rett linje over globalen og ut i en rundet spiss ut fra øyet, slik at området rett under brynet er fritt for farge. Øynene er rammet inn med Color Riche kohl i brun og med litt gullfarget øyenskygge i øyekroken. Litt transparent lipgloss kan også brukes på midten av øyelokket for mer intens farge. Her har vi brukt Infallible Le Gloss 310 Say Sechelles. Volume Million Lashes Féline er brukt på de øvre og nedre vippene. Brynene er markert med Brow Artist Sculpt og leppene farget med en beige/brun nyanse fra leppepaletten Color Riche Lip Palette Nude.

• loreal paris