Maybelline New York sommerlook på Jenny Skavlan for Porto Brazil

22.mai viste Jenny Skavlan sin bikini-kolleksjon for Porto Brazil på Tjuvholmen i Oslo. Maybelline New York gjorde makeup-backstage og her får du en nærmere titt på den freshe look'en.

Looken i seg selv er basert på inspirasjon Jenny selv har satt sammen, hun ønsket en frisk og fin look som ikke var for pyntet med referanser til strand og sommer med et sporty, men sofistikert uttrykk.

Med sommeren kommer det ofte en del gyldne farger og varme toner, en frisk hud er i fokus og nude eller friske, rosa lepper.

Basen for makeupen er en god hudkrem som gir masse fukt og ideelt sett også solbeskyttelse.

Deretter brukes BB-creme sammen med litt foundation. Til hverdags, når man ikke skal stå under en blitz, er det perfekt å kun bruke BB-creme nå i de varme månedene. BB-creme hjelper til å fukte huden, gir et lett dekkende resultat som lar huden puste og i tillegg har de fleste BB-cremes også solfaktor.

Som highlighter er Baby Lips Hydrate brukt, den gir et fint skinn på huden som er diskré. Baby Lips er i utgangspunktet en leppepomade (med SPF 20), men det er perfekt med produkter som kan brukes til flere formål, mer plass i veska!

Bryn er ryddet på plass med øyebrynsblyant og øyebrynsmascara, disse produktene gir svak farge som fyller ut brynene og hjelper til å holde formen på brynet igjennom hele dagen.

Øynene er en variant av smokey-eye med Color Tattoo fargen On-and-on bronze. Denne gir et intenst blikk, men er mye lettere enn smokey-eye med svart eller grått. Denne looken er enkel å legge da produktet kan duses ut med fingrene og er perfekt til hete sommerkvelder. Øyevippene har diskret volum og mascaraen som er brukt er Maybelline Go Extreme. Color Tattoo Eternal Gold er brukt som highlighter på øyet.

På leppene er det brukt forskjellige referanser av leppepomaden Baby Lips. For litt farge er det brukt Pink Punch, en lys rosa nyanse. For litt dypere rødfarge er fargen Cherry Me brukt og for et mer naturlig uttrykk er det lagt Peach Kiss i nude.

Lakken som ble lagt på modellenes hender og tær er essiefargen sand tropez, en lys nude-grå. Denne lakken var også valget til Aleaxander Wang og Wes Gordon da de viste sine kolleksjoner for vår/sommer 2014.

For mer informasjon, pris eller backstage bilder, ta kontakt med: cathrine.stabel@loreal.com

• maybelline new york
  • maybelline