YADIM - NY GLOBAL MAKEUP-ARTIST FOR MAYBELLINE NEW YORK

Maybelline New York utnevner Yadim Carranza, best kjent som bare Yadim til ny global makeup-artist. Han er en favoritt blandt verdens beste fotografer, moteredaktører og celebriteter for sitt innovative arbeid og sine kule catwalk looks. I sin nye rolle vil han gi sin kunstneriske visjon til Maybellines Makeup. Han entrer med dette en imponerende rekke makeup-artister, fotografer og modeller som hver og en har bidratt til å forme Maybelline til det ikoniske merket det er i dag.

Meksikansk-amerikanske Yadim er opprinnelig fra California. Han begynte sin karriere bak en makeup-disk, der han sminket og lærte kvinner om makeup – dette ble etter hvert drivkraften bak hans suksess. Yadims lidenskap og talent ble raskt oppdaget, og etter å ha flyttet til New York, ble hans karriere fostret av noen av de største navnene innen mote- og skjønnhet. Hans portefølje vokste raskt, og gjennom prosjekter med topp-fotografer som Mert Alas og Marcus Piggott, Inez van Lamsweerde og Vinoodh Matadin, David Sims, Mario Testino og Mario Sorrenti ble hans signatur å fremheve det unike og vakre, og gi kvinnene "skjønnhet med personlighet".

“Vi gleder oss utrolig mye til å jobbe med Yadim,” sier Jerome Bruhat, President for Maybelline New York Worldwide. “Yadim vil gi en ny energi, og vise en ny urban side av merket. Yadim er en kunstner og ekspert på globale skjønnhetstrender. Hans unike følelse for farger, i kombinasjon med hans unike evne til å kommunisere med kunden vil gi en ny og unik kombinasjon."

Yadim har jobbet backstage med Maybelline New York der han ledet et team av makeup-artister for DKNY, Chalotte Ronson og Bibhu Mohapatra under Mercedes-Benz Fashion Week i New York i februar.

“Å få muligheten til å jobbe med et merke som har gjort skjønnhetstrender tilgjengelig for alle kvinner er som å få en drøm i oppfyllelse" sier Yadim. "Jeg er stolt over å få representere Maybelline New York mens jeg skaper looks som vil inspirere kvinner over hele verden til å glede seg over makeup."

Yadim er en regelmessig bidragsyter i verdens fremste motemagasiner, inkludert Vogue (franske, italienske, og amerikanske utgaver), W, V Magazine, og Dazed & Confused. Han har også skapt minneverdige kampanjer for store motehus og celebriteter som Calvin Klein, Salvatore Ferragamo, Balmain, Chloé, Alexander Wang, Victoria Beckham og Lady Gaga.

• yadim
  • yadim carranza