Gå videre til innhold
Goodyear stiller ut EfficientGrip Performance med AA-klassifisering på bilmessen i Genève 2015

Pressemelding -

Genève i Sveits, 3. mars 2015 –Goodyear kunngjør i dag at de vil stille ut sitt nye EfficientGrip Performance-dekk med AA-klassifisering, som det fikk på åtte dimensjoner tidligere i år, på den internasjonale bilmessen i Genève. Lanseringen betyr at Goodyear nå leverer flest dekkdimensjoner med AA-klassifisering i EUs dekkmerking på markedet i dag. De åtte nye AA-dimensjonene utfyller et allerede omfattende utvalg av BA-klassifiserte dekk fra Goodyear på markedet i dag, med 53 EfficientGrip Performance-dimensjoner med BA-klassifisering[1].

AA-klassifiseringen representerer den høyeste klassifiseringen som er definert av EUs dekkmerkingsdirektiv, og betyr at et dekk har fått karakteren A både på drivstoffeffektivitet og veigrep på vått underlag. A-klassifiseringen på drivstoffeffektivitet betyr at dekkets rullemotstand er redusert. Lanseringen av AA-dekkene styrker Goodyears posisjon blant lederne innen dekkmerking og deres kontinuerlige innovasjonsarbeid.

«Vi engasjerte oss og ønsket merkingen hjertelig velkommen i 2012, og ser fortsatt verdien av høyt klassifiserte dekk for kundene våre og samfunnet som helhet», sier Lie Junius, PR-direktør hos Goodyear. «I dag bygger vi videre på dette engasjementet og leverer dekk som oppnår toppklassifiseringer i dekkmerkingssystemet. Samtidig fortsetter vi å be EU om sterkere håndheving, siden vi føler at dagens merkeklassifisering er en utmerket måte å informere forbrukerne på om hvilke fordeler et dekk har. Merkingen omtaler imidlertid bare tre kriterier, mens våre produktutviklingsteam ser på over 50 for å sikre at vi kan levere trygge, solide produkter av høy kvalitet på markedet.»

Goodyear var det første selskapet som presenterte et AA-konseptdekk i mai 2012 – den første dagen for frivillig implementering av merkereglene. Siden presentasjonen av disse konseptdekkene har Goodyear fortsatt arbeidet med teknologien for å forbedre konstruksjonsjusteringen, slitebanematerialet og produksjonsprosessen.

«Vi er stolte over å kunne levere åtte nye AA-dekkdimensjoner til markedet. Vi har forpliktet oss til å levere innovasjon og dekk av eksepsjonell kvalitet, og takket være vår EfficientGrip Performance-serie, kan vi fortsatt bygge på denne forpliktelsen i dag»,sierHans Vrijsen, markedsføringssjef hos Goodyear i Europa, Midtøsten og Afrika.

De åtte EfficientGrip Performance-dekkene med AA-klassifisering er: 205/55R16 94W XL, 205/55R17 95V XL, 215/55R16 97H XL, 215/55R16 97W XL, 215/55R17 98W XL, 225/50R17 98V XL, 225/55R17 101W XL og 225/60R16 102W XL.

Mer informasjon og pressemateriell om Goodyear og Dunlop på den internasjonale bilmessen i Genève er å finne på www.goodyear-press.com, eller følg oss på Twitter @goodyearpress.

[1]Av de 76 dimensjonene som leveres i EfficientGrip Performance-serien, har 8 fått klassifiseringen AA, 53 har fått BA, 2 har fått BB, 11 har fått CA, 1 har fått BC og 1 dimensjon har fått CB.

Goodyear er én av verdens ledende dekkprodusenter. De har cirka 67 000 ansatte og produserer sine produkter på 50 anlegg i 22 land over hele verden. De to fornyelsessentrene i Akron i Ohio, USA og Colmar-Berg i Luxembourg arbeider for å utvikle avanserte produkter og tjenester som setter standarden for bransjen både innen teknologi og kjøreegenskaper. Hvis du vil ha mer informasjon om Goodyear og deres produkter, kan du gå til www.goodyear.com http://www.goodyear.eu.

Ledende på utvikling av dekk til alle typer kjøretøyer

Goodyear er én av verdens ledende dekkprodusenter. Selskapet har omtrent 71 000 ansatte og produserer sine produkter på 55 anlegg i 22 land over hele verden. De to innovasjonssentrene i Akron i Ohio, USA og Colmar-Berg i Luxembourg arbeider for å utvikle avanserte produkter og tjenester som setter standarden for bransjen både innen teknologi og kjøreegenskaper. Hvis du vil ha mer informasjon om Goodyear produkter, kan du gå til www.goodyear.com/corporate.