Ny digital innovasjon gir raskere og mer nøyaktig dekkvedlikehold

Ny digital innovasjon gir raskere og mer nøyaktig dekkvedlikehold

Stockholm, 23. juni 2015 – En helt ny mobilapp introduseres nå av Goodyear for å øke hastigheten og kvaliteten på tjenesten som tilbys til kunder i hele Europa. Den nye eJob-appen gjør det mulig for serviceteknikere øyeblikkelig å registrere og motta informasjon ved hjelp av vanlige nettbrett. På den måten kan informasjon og bilder overføres direkte til Goodyears dekkstyringssystem, FleetOnlineSolutions (FOS), og teknikeren kan samtidig motta vedlikeholdsdata.

Levering av dekktjenester samt Goodyears FleetOnlineSolutions, som appen eJob inngår i, er svært viktig for bilflåter. Den digitale innovasjonen som denne appen medfører, gjør at håndteringen av dekk skjer både raskere og mer nøyaktig. I tillegg kan kundene følge dekkrelatert arbeid på nettet i sanntid.

Goodyears eJob er et raskt og enkelt hjelpemiddel for alt dekkrelatert arbeid på en lastebil. Med denne appen kan all relevant informasjon sendes og mottas, inkludert hjulstilling og andre data. Ved hjelp av et GSM-nettbrett kan data sendes og mottas på stedet mens jobben utføres. Det kan også tas bilder av lastebildekket, i tilfelle et dekk må skiftes, og det kan legges til kommentarer. På den måten kan lastebiloperatøren virtuelt se dekket og årsaken til dekkskiftet. Den nye appen eJob er flerspråklig, slik at den uten problemer kan brukes over hele Europa.

Enkle popup-menyer sørger for at dekkteknikere får tilgang til viktig dekkrelatert informasjon, som for eksempel dekktrykk og andre viktige data. All informasjon er umiddelbart tilgjengelig hos alle de 2000 Goodyear TruckForce-verkstedene over hele Europa samt hos avtaleverksteder.

– Fordelene i form av hastighet og nøyaktighet som eJob-appen gir for våre dekktjenester, er helt fantastiske uttaler Waldek Jarosz, direktør for Fleet Solutions Tires Goodyear i Europa, Midtøsten og Afrika. – Vi mener at vårt FleetOnlineSolutions-program er det beste i bransjen. Det blir bare enda bedre med den nye eJob-appen. Antall flåter som velger FleetOnlineSolutions og vår FleetFirst-dekktjeneste vokser stadig i Europa etter hvert som flåteoperatørene får øynene opp for de klare fordelene.

Det som gjør FOS spesielt attraktivt, er at kundene har umiddelbar tilgang til systemet via Internett. Dette betyr at man kan følge med på arbeidet etter hvert som det utføres. For eksempel kan en kunde i Finland umiddelbart se at et dekk får service eller tas av lastebilen i Italia takket være at teknikeren på stedet bruker eJob.

Goodyear eJob er en del av Goodyears Internett-baserte FleetOnlineSolutions-dekktjenester. Med denne appen kan dekkmontører registrere alle nødvendige jobbdata på stedet. Informasjonen blir deretter overført direkte fra et nettbrett til FOS-nettstedet der informasjonen er umiddelbart tilgjengelig for kunden. Den nye Goodyear eJob-appen er nå tilgjengelig for gratis nedlasting i nettbutikken Google Play.

Goodyear er én av verdens ledende dekkprodusenter med cirka 67 000 ansatte. Selskapet fremstiller sine produkter på 50 anlegg i 22 land over hele verden.. De to innovasjonssentrene i Akron i Ohio og Colmar-Berg i Luxembourg arbeider med å utvikle førsteklasses produkter og tjenester som setter standarden for bransjen både når det gjelder teknologi og resultater.

Goodyear Dunlop Europes utvalg av dekk for kommersielle kjøretøyer og busser omfatter mer enn 400 ulike dekktyper med i overkant av 55 dimensjoner. Mange av verdens ledende produsenter av kommersielle kjøretøyer monterer dekk fra Goodyear som standarddekk, inkludert DAF, Iveco, MAN, Mercedes-Benz, Renault Trucks, Scania og Volvo. Goodyear leverer også dekk til alle større tilhengerprodusenter. Med Fleet First som omfatter servicenettverket TruckForce, ServiceLine heldøgns veiassistanse, FleetOnlineSolutions administrasjonssystem på Internett og Goodyear Retread Technologies, leverer Goodyear det største utvalget av tjenester i bransjen.

For mer informasjon om Goodyear og dets produkter, gå inn på www.goodyear.com.

Ledende på utvikling av dekk til alle typer kjøretøyer

Goodyear er én av verdens ledende dekkprodusenter. Selskapet har omtrent 71 000 ansatte og produserer sine produkter på 55 anlegg i 22 land over hele verden. De to innovasjonssentrene i Akron i Ohio, USA og Colmar-Berg i Luxembourg arbeider for å utvikle avanserte produkter og tjenester som setter standarden for bransjen både innen teknologi og kjøreegenskaper. Hvis du vil ha mer informasjon om Goodyear produkter, kan du gå til www.goodyear.com/corporate.