Ny distributør for Dunlop Motorsport-dekk i Norge

Oslo i Norge, 2. mars 2015 – Dunlop kunngjør i dag at STARCO TEAM / INTERCONTACT er Dunlops nye distributør av Motorsport-dekk for motorsykler i Norge. Dette er et marked som er viktig for Dunlop og deres kontinuerlige arbeid med å utvikle motorsportsdekk.

«Dunlop Motorsport står for meg som en av de absolutt mest foroverlente og aktive i utviklingen av dekk til konkurransekjøring. Jeg er spent og stolt over at vi har fått muligheten til å distribuere Dunlop Motorsport-dekk for motorsykler i Norge», sier Terje Ødegård, produktsjef, MC Starco Team.

«Starco Team er en viktig partner for oss i Norge, siden vi deler samme lidenskap for motorsykler og motorsport. Dette nye samarbeidet om Motorsport-dekkene vil utvide det eksisterende samarbeidet og øke vårt fokus på Norge», sier Hans Rytterbrant, nordisk direktør for Dunlop motorsykkeldekk

For å møte de norske konkurransekjørerne har Starco inngått et samarbeid med Jarle Sæther, som er engasjert i Racing 4 Fun. Racing 4 Fun er til stede og aktive i alle konkurranser, og organiserer mange baneløpsdager både i Norge og i Europa forøvrig.

Dunlops omfattende motorsporterfaring har ført til nyskapende teknologi for dekk som produseres for hverdagskjøring. Dunlops dekk var montert på sykkelen som vant det første 500cc-mesterskapet for motorsykler i 1949, og dominerte serien gjennom de påfølgende tiårene. I 1991 vant en sykkel med Dunlop-dekk den første av tre World Superbike-titler på rad, og i tok 2008 Marco Simoncelli Dunlops 200. seier på rad i 250cc GP-klassen, en serie hvor Dunlop to sitt 17. verdensmesterskap. I 2010 ble Dunlop eneleverandør til Moto2, og Moto3 fulgte etter i 2012. Samarbeidet med Dorna om å fortsette å levere dekk til de to viktigste MotoGP-klassene ble fornyet for 2015 og fremover.

Goodyear Dunlop Nordic er en forretningsenhet som representerer åtte land i Norden og Baltikum, med hovedkontor i Stockholm. Goodyear Dunlop Nordic består av omtrent 140 ansatte, og en del av produkttestingen finner sted i de nordlige delene av Finland og Sverige. Goodyear- er én av verdens ledende dekkprodusenter.  Goodyear har omtrent 69,000 ansatte og produserer sine produkter på mer enn 52 anlegg i 22 land over hele verden. Dunlop- er en av verdens ledende produsenter av høykvalitets- og ultrahøykvalitetsdekk med en imponerende suksesshistorie innen motorsport. Dunlops omfattende motorsportserfaring har ført til nyskapende teknologier for dekk som produseres for hverdagskjøring. Og Fulda, Sava, Kelly och Debica.

Hvis du vil ha mer informasjon om Goodyear kan du gå til www.goodyear.com. Hvis du vil ha mer informasjon om Dunlop kan du gå til www.dunlop-tires.no eller www.dunlopmotorcycle.eu.

Ledende på utvikling av dekk til alle typer kjøretøyer

Goodyear er én av verdens ledende dekkprodusenter. Selskapet har omtrent 71 000 ansatte og produserer sine produkter på 55 anlegg i 22 land over hele verden. De to innovasjonssentrene i Akron i Ohio, USA og Colmar-Berg i Luxembourg arbeider for å utvikle avanserte produkter og tjenester som setter standarden for bransjen både innen teknologi og kjøreegenskaper. Hvis du vil ha mer informasjon om Goodyear produkter, kan du gå til www.goodyear.com/corporate.