Nyheten Goodyear Eagle F1 Asymmetric 5 oppnår utmerkede resultater i sine første sommerdekktester

Pressemelding   •   jul 04, 2019 13:30 CEST

• Det nylanserte Eagle F1 Asymmetric 5 vant testen i det prestisjefylte magasinet Auto Bild allrad.
  • Gute Fahrt, Auto Bild og Auto Bild Sportscars ga dekket pallplass, og alle magasinene roste dekkets bremseegenskaper og rangerte det høyt.

Goodyear Eagle F1 Asymmetric 5ble belønnet med førsteplass i prestisjefylte Auto Bild allrads sommerdekktest, hvor det la konkurrentene bak seg ved å levere den korteste sammenlagte bremselengden på tørt og vått underlag. Auto Bild allrad roste også dekket for sine samlede egenskaper, den sporty håndteringen og den presise styringen.[1]

Goodyear Eagle F1 Asymmetric 5, Goodyears ultimate allround-sommerdekk til bruk på vei, mottok også utmerkede anbefalinger fra Gute Fahrt[2], Auto Bild[3] og Auto Bild Sportscars[4]. Magasinene roste Goodyears siste tilskudd i Eagle F1 Asymmetric-serien for sine utmerkede egenskaper på vått underlagt – spesielt bremsing og håndtering.

Eagle F1 Asymmetric 5 gjorde det også bra på tørt underlag. Gute Fahrt beskrev håndteringen på tørt føre som «førsteklasses», mens AutoBild applauderte dekket overlegne kjørelengde og gode styrepresisjon.

Testresultatene viser at Eagle F1 Asymmetric 5s egenskaper for bremsing på vått underlag og håndtering på tørt underlag er eksepsjonelle. Den svært raffinerte gummiblandingen i dekkene garanterer god funksjonalitet på vått underlag med god holdbarhet. Goodyears nyskapende kontaktflate utvider kontakten med veien og forkorter sjåførens bremselengde med imponerende 4 % på vått underlag og 7 % på tørt underlag i forhold til forgjengeren, det prisbelønnede Eagle F1 Asymmetric 3.

Med Goodyear Eagle F1 Asymmetric 5 kan sjåførene starte noe fantastisk siden veikontakten via styringen er forbedret for å gi bedre kommunikasjon og økt trygghetsfølelse under kjøring.

[1] Auto Bild allrad (Tyskland), nr. 4/2019, 01.03. Dekkdimensjon: 225/55R17

[2] Gute Fahrt (Tyskland), nr. 3/2019, 22.02. Dekkdimensjon: 225/40R18

[3] Auto Bild (Tyskland), nr. 9/2019, 28.02. Dekkdimensjon: 225/45R17

[4] Auto Bild sportscars (Tyskland), nr. 4/2019, 08.03. Dekkdimensjon: 245/45R18