Gorenje Classico Collection for dem som har matlaging som lidenskap

God kokekunst er den beste oppskriften på et rikt og spennende liv. Det sterke designpreget ved Gorenje Classico Collection rommer tidløs estetikk og bevisst valg av ekte materialer, myke linjer og inspirerende relieffer. Kolleksjonen er basert på sterke referanser til designelementer fra kunstretninger i tidligere århundrer. Moderne materialer skaper rammer for avansert teknologi og sørger for at apparatene utstråler både moderne og tradisjonell atmosfære. Det perfekte valget for alle nostalgikere som gjerne vil finne igjen den varme og personlige interiørstemningen fra de beste feriene. Og først og fremst – lidenskap for matlaging!

Husholdningsapparatene i Gorenje Classico Collection er en nostalgisk blanding av fortid og nåtid, en sammensmelting av klassisk estetikk og modernisme. Apparatene i denne kolleksjonen har en unik og samtidig enhetlig design: en ovn, en gasstopp og en glasskeramisk koketopp, en 60 cm frittstående komfyr og en ventilatorhette. Alt sammen leveres i elfenben og mattsvart. I tillegg til den elegante og dynamiske utformingen deler de også noen karakteristiske visuelle detaljer som brytere , håndtak og elektronisk klokke med klassisk analog design.

Moderne ovner med klassisk anstrøk

Ovnene forteller de lekreste historier til glede for deg og alle du deler dine kulinariske mesterverker med. De myke linjene i ovnene i Gorenje Classico Collection strekker seg harmonisk til innsiden av ovnen, og relieffet og formen på døren minner om tradisjonelle buede ovner. Ovnens perfekte utforming gjøres komplett med de karakteristiske bryterne, relieffhåndtaket i patinert messingfinish og den elektroniske klokken i klassisk analog design. Ovnen er utstyrt med den unike steketeknologien HomeMADE™ for perfekte resultater og oppfyller de strengeste kravene til energiøkonomi; den hører til energiklasse A-20 %.

Komfyrer for overlegne kulinariske resultater

60 cm komfyrer – disse tradisjonelle, trofaste og effektive hjelperne i matlagingens edle kunst har også den effektive og innovative HomeMADE™-ovnsteknologien som garanterer glimrende resultater for alt du setter i ovnen. Den klassiske utformingen av klokken og bryterne garanterer enkel håndtering og betjening av apparatet, og det karakteristiske relieffhåndtaket sørger for mykt og godt grep.

Koketopper som får matgleden til å boble

Førsteklasses gasstopper og glasskeramiske koketopper med avansert design gjør det lett å finne den som best oppfyller dine forventninger og passer til dine matlagingsvaner samtidig som den matcher din smak når det gjelder interiør og hjemmeliv. Gasstoppen overbeviser med de diamantformede brennerne som gir bedre oversikt og det originale gitteret i støpejern. Tilhengere av asiatisk kjøkken vil glede seg over den spesielle wokbrenneren med tre ringers flamme, som også er svært energieffektiv. Et annet stilelement er retrobryterne inspirert av tidligere tiders keramikkbrytere, som likevel sørger for enkel og behagelig betjening. Det estetiske inntrykket av de glasskeramiske koketoppene blir komplett med den klassiske kanten i matchende farge.

En ventilatorhette som utsmykker og fornyer kjøkkenet

Og til slutt ventilatorhetten – blikkfanget og det sentrale designelementet i en moderne, åpen kjøkkenløsning – som forvandler rommet til en oase av friskhet. Takket være den minimalistiske stilen, de myke linjene og detaljene i patinert messing – fellesnevnerne for alle husholdningsapparatene i Gorenje Classico Collection – vil ventilatorhetten utsmykke og forsterke kjøkkenmiljøet.

www.gorenje.no

• Livsstil, mote, fritid

• retro
  • gorenje classico collection
  • kjøkken
  • matlagning

I 1976 ble det danske datterselskapet -med hovedkontor i København, lansert. Siden den gangen har Gorenje Group Nordic vokst til et multinasjonalt selskap med ansvar for alle de nordiske og baltiske landene. Gorenje tilbyr hvitevarer fra følgende fem merker: Gorenje, Gorenje+, Asko, Atag og Upo. Gjennom en bred, høyt kvalifisert distribusjon i åtte land tar Gorenje Group Nordic sikte på å tilby et bredt spekter av tjenester og innovative, designbevisste produkter i alle prisklasser, for sikrer våre kunder enkle løsninger uansett smak og behov.