Gorenjes banebrytende The Touch of Light - serie

Nå blir matlagingen en estetisk opplevelse i lys og farger. I Gorenjes serie, The Touch of Light, går farger, funksjonalisme og detaljer opp i en høyere enhet og gjør timene i kjøkkenet til en sanselig opplevelse. En av verdens mest innovative og produktive designere Karim Rashid, også kalt "Kongen av farger", står bak serien.

Seks forskjellige farger

Designkometen Karim Rashid har i samarbeid med Gorenje utviklet en designserie, som med en unik kombinasjon av minimalisme, farger, renhet, dristighet og funksjonalisme, setter nye standarder for moderne kjøkkendesign. Serien består av fire forskjellige produkter til integrering i kjøkkenet. En ovn, en ventilator og en induksjonskokeplate. Ovn og ventilatoren har innebygd LED-lys, en såkalt lysdiode. Det banebrytende er at man ved et lett trykk på panelet kan bytte mellom sju forskjellige farger og på den måten endre fargene på kjøkkenet etter eget ønske, humør og livsstil.

Estetisk opplevelse

Med sitt aluminiumsaktige utseende og de avrundede linjene på ovnen og ventilatoren, er den innovative designen minimalisme på sitt aller beste. Den hvite kokeplaten med organiske former inspirerer til kulinarisk utfoldelse og gjør matlagingen til en estetisk opplevelse. Med lys, farge og estetikk, passer The Touch of Light-serien til den kreative og moderne familien som ønsker å gjøre matlagingen til en fornøyelse.

Designeren Karim Rashid

Karim Rashid sier følgende om sin holdning til design: – God design gir en umiddelbar begeistring. Jeg tror på at ting og rom skal gi opplevelser av begeistring. Designeren fra New York er den tredje i rekken av kjente designere som Gorenje har samarbeidet med. Forgjengerene er det berømte italienske designstudioet Pininfarina og den kjente franske designeren Ora-Ïto.

www.gorenje.no

• Design

• karim rashid
  • kjøleskap
  • matlagning
  • induksjonsplater
  • designhus
  • kjøkken

Gorenje Group er en av de ledende produsentene av husholdningsapparatet i Europa. Grunnleggende misjon for Gorenje er produksjonen og markedsføringen av høykvalitets, bruker- og miljøvennlige husholdningsapparater.