​GRØNT FOKUS VOKSER I NORGE

Grønt Fokus som er en ledende aktør innenfor salg av hagestuer, uterom og drivhus på det norske markedet hadde i fjor en vekst på 72 prosent sammenlignet med året før. Grønt Fokus åpnet i slutten av juni i fjor en 650 kvadratmeter ny butikk på Alnabru i Oslo som har bidratt til den gode utviklingen.

Grønt Fokus tilbyr kundene et bredt sortiment innenfor hagestuer, uterom og drivhus. Den første Grønt Fokus butikken med det dagens konsept ble etablert i Kristiansand i desember 2013 og er blant landets best besøkte butikker innenfor området uterom, hagestuer, drivhus, boder, lekehus og anneks. Primært retter Grønt Fokus seg til gjør det selv kundene som enkelt kan montere alt selv. Butikkene er innredet for å gi kundene en naturtro hageopplevelse med planter, hekker, belegningsstein og kunstgress.

”Vi opplever sterk vekst og interesse for hagestuer blant nordmenn. Det er mange som i dag ser de mange mulighetene som det er å investere i hagestue og at dette er en kostnadseffektiv UTVIDELSE av hjemmet. Foruten å skape større hjem gir hagestuen en unik mulighet til å nyte lyset lengre gjennom hele året”, sier Mikael Jonsson i Grønt Fokus.

Foruten åpningen av ny butikk lanserte Grønt Fokus i mars i fjor en helt ny nettbutikk. Denne nye hjemmesiden er bedre tilrettelagt for bruk av mobile nettbrett og smarttelefoner. Grønt Fokus vil i løpet av den nærmeste tiden lansere en rekke nyheter som gir nordmenn muligheten til å utvikle sine hjem med hagestuer, uterom og drivhus.

Grønt Fokus lanserer denne våren sitt største uteromssortiment noen gang bestående av frittstående uterom og klassiske hagestuer med et høyt designnivå.

Selskapet hadde i fjor en totalomsetning på 98,2 millioner kroner.

• Hobby

Om Grønt Fokus

Grønt Fokus ble etablert i 1992 og har siden starten hatt som mål å hjelpe kunden med å oppgradere ute miljøet. Grønt Fokus henvender seg til gjør det selv kunden og har et bredt sortiment av varer som kundene enkelt kan montere selv. De viktigste delene av sortimentet er hagestuer, vinterhager og drivhus. I tillegg er også SPA, boder, lekehus og anneks blant sortimentet. Grønt Fokus inngår i Skånska Byggvaror som er ledende innenfor det samme markedssegmentet i Sverige. Skånska Byggvaror ble kjøpt av Byggmax Group i november 2015. Byggmax Group er notert på Stokholmsbørsen.

For ytterligere informasjon vennligst kontakt: Mikael Jonsson i Grønt Fokus på telefon

Mikael Jonsson

Pressekontakt Brand Manager Brand Manager og daglig leder i Grønt Fokus AS 38 18 18 18