Supert å være frisør på Jessheim

Som liten skamklipte hun mange venninner på veien mot frisøryrket. Nylig fikk Oslojenta Inger- Lene Flatåsen (30) utmerkelsen «Kvartalets daglige leder» av frisørkjeden HairShop.

─ Det er selvsagt morsomt og en stor motivasjon til å stå på videre, sier Inger Lene, som er daglig leder ved HairShops salong på Jessheim. Der har hun ansvar for fem ansatte, inkludert tre lærlinger.

Nyter en «timeout»
Det er sine flinke medarbeidere hun gir æren for at salongen går godt. Og kundene, selvfølgelig, for skal vi tro Inger-Lene, er frisørkundene på Jessheim ekstra hyggelige å ha i stolen.
─ Det er en annen atmosfære her enn i Oslo, sier hun, og ønsker seg slett ikke tilbake til hovedstaden.
─ Her opplever vi at kundene tar seg god tid og nyter å unne seg den luksusen
det er å gå til frisør. De har gjerne ordnet barnevakt og koser seg ordentlig,
sier Inger-Lene.

God kontakt

─ Å jobbe med mennesker er det aller beste ved det å være frisør, synes Inger-Lene. Hun er glad for sine faste kunder, og dem er det blitt mange av etter hvert. Noen elsker å prate om løst og fast, og det er gjerne en del av hverdagen å være den som lytter - om kundene vil.

For Inger - Lene innebærer en riktig deilig dag på jobben å få kjøre full pakke, - det vil si klipp,
striping og farging. Rett og slett et helt prosjekt – på en kunde som både tør å prøve noe nytt, og som er skikkelig fornøyd etter å ha koset seg i frisørstolen i mange timer.

Fulgte drømmen

Bak utmerkelsen «Kvartalets daglige leder» ligger en målrettet og lønnsom drift, med flere kunder enn samme tid i fjor – og dermed inntekter over budsjett. Det betyr at kundene trives, og kommer tilbake.

─ Vi har kunder fra små babyer som sitter i mammas fang, til eldre damer over 80 som synes det er greit å få tatt permanent med jevne mellomrom, sier Inger –Lene, som fulgte drømmen om å bli frisør, og nå kan invitere venninner til frisørstolen på Jessheim. Kanskje for å gjøre det godt igjen, mange, mange år etter skamklipping på barnerommet.

• Økonomi, finans

• frisørsalong
  • frisør
  • inger lene flatåsen
  • jessheim storsenter
  • hairshop

• Akershus

Om HairShop Frisør

HairShop Frisør er uformelle salonger med avslappet stemning som tilbyr hyggelig service til hele familien. Vi tilbyr drop in og vanlig timebestilling, og strekker oss langt for å få plass til alle selv om timelistene skulle være fulle. Som kunde får du god rådgivning på hårpleie og styling, samt hvordan du kan ta best mulig vare på håret ditt mellom hvert frisørbesøk. HairShop Frisør fører et bredt utvalg av profesjonelle hårprodukter både når det gjelder serier og pris. Vi er tidlig ute med produktnyheter, og har alltid gode tilbud.

Kjeden HairShop Frisør ble startet opp i 2003 av Inger Ellen Nicolaisen. Per mai 2013 har HairShop Frisør 19 salonger i Norge. Les mer om salongene våre her.

HairShop Frisør er et selskap i Raise Gruppen AS.  Raise Gruppen driver i dag Nordens største og mest anerkjente konsepter innen hår og skjønnhet med ca 130 salonger, 7 skoler og over 800 medarbeidere i Norge og Sverige.