Nytt kjøkken i år?

Kjøkkenet er hjemmets hjerte. Det er her vi tilbringer kvalitetstid sammen, nyter dagens første kaffekopp og deler de fleste måltider. Når du skal investere i et nytt kjøkken, er det et par ting som er nyttig å tenke gjennom på forhånd. Vi gir deg tipsene!

Et kjøkken er en investering, noe vi legger ned tid og penger på. Et kjøkken i god kvalitet øker verdien på boligen når den en gang skal selges. Kjøkkenet skal være pent å se på, hyggelig å være i, funksjonelt og praktisk. og helst romme alt vi har av mat og utstyr. Ofte er kjøkkenet en integrert del av fellesarealene i boligen, med sømløs tilknytning til stuen, og det kan være lurt å gjøre seg noen tanker om hvordan det nye kjøkkenet skal passe inn med resten av interiøret.

Måltilpasset kjøkken

Det skorter ikke på valgmuligheter når det gjelder form, farge og hvitevarer. De fleste kjøkkenleverandører tilbyr liknende løsninger når det gjelder stammer, fronter, benkeplater og innredning i skuffer og skap.

Hartnet Kitchen leverer kjøkken fra franske Gaio Manufacture til det norske markedet. Det som skiller oss fra de andre er at vi ikke har et lager med skapstammer i standardmål, som må tilpasses med foringer hos kunden. Hvert enkelt kjøkken lages på bestilling, etter kundens ønsker og rommets mål, noe som gir et skreddersydd, unikt resultat med minimalt behov for fôringer og tilpasninger etter montering. Fordi vi har kuttet ut fordyrende mellomledd og bestiller kjøkkenet direkte fra fabrikken i Frankrike er det mulig for oss å selge fransk håndverk i premium kvalitet, spesialtilpasset kundens mål og behov – til samme pris som norske kjøkkenleverandører i mellomsjiktet.

Personlig service

Å kjøpe kjøkken trenger ikke å ta så voldsomt mye tid når det først er tegnet og du har bestemt deg for design og innhold. Hartnet Kitchen tilbyr personlig service og holder i prosjektet ditt fra A til Å. Daglig leder Jean-Baptiste Wadoux legger sin ære i at kunden er fornøyd, ikke bare med det ferdige resultatet, men hele prosessen.

– Mitt beste tips er å bruke snekker til å montere kjøkkenet for best resultat. Vi kan tilby håndverkere, som prosjekteres av meg slik at ferdigstillingsprosessen er rask etter at kjøkkenet er levert. Så langt har vi levert før avtalt frist på samtlige bestillinger, sier Wadoux.

Når det gjelder benkeplaten, som ofte er den dyreste delen av kjøkkenet, tilbyr Hartnet Kitchen oppmålingsgaranti. Ofte er det millimetere om å gjøre, og hvis benkeplaten leveres og ikke passer perfekt, er det veldig synd å måtte bestille en ny om man står for oppmålingen selv. Hos Hartnet Kitchen slipper kunden dette ansvaret.

Ofte er det millimetere om å gjøre for å få en perfekt tilpasset benkeplate. Hartnet Kitchen har oppmålingsgaranti.

Kvalitet og håndverkstradisjon

Hartnet Kitchen er nytt i Norge, men Gaio Manufacture har produsert kvalitetskjøkken og interiørløsninger etter gammel håndverkstradisjon siden 1930. Fabrikken ligger i La Longine i Franche-Comté- regionen i Frankrike, og er bygget på stolte tradisjoner for håndverk og kvalitet.

Alt treverk – eik, ask, furu og valnøtt – kommer fra franske skoger. Hvert tre velges nøye ut før felling, for å sikre kvaliteten, og stammen kommer direkte til fabrikken fabrikk. Gaio er opptatt av miljøet, og for å sikre en bærekraftig produksjon brukes hele treet – selv sagflisen.

– Vi tilbyr et bredt utvalg løsninger, materialer og fronter, og når det gjelder design er det bare din egen smak som setter begrensninger. Vil du ha ramme på frontene eller helt glatt? Børstet, lakkert i én homogen farge, sandet eller beiset? Valget er ditt, sier Jean-Baptiste Wadoux.

Bare din egen fantasi setter begrensninger for kjøkkenets design.

Personlige fargevalg

Gaio gir deg et nærmest ubegrenset fargevalg, da alle fronter kan males i de fleste farger innenfor NCS og RAL-systemene. Har du en fargeprøve fra en gardin, gulv eller tapet som du ønsker å matche, tar du med denne til oss, så sørger vi for å reprodusere samme farge.

– Andre leverandører fører et lager med fronter i standardfarger, og det å bestille egne farger er en merkostnad. Hos oss produseres dine produkter først etter at du har tegnet og bestilt det, så valget av farge har ingen innvirkning på prisen. Har du en favorittnyanse fra Jotuns lekre fargekart? Ta med NCS-koden til oss, så får du akkurat den fargen du ønsker deg, sier Wadoux.

Dette bør du tenke på før du bestiller kjøkken:

• Kjøkkenbenkens høyde. Sørg for å planlegge slik at arbeidsstillingen på kjøkkenet blir optimal. Og husk, ikke alle gulv er vannrette: om du har en lang kjøkkenbenk, mål høyden i begge ender før du tegner.
  • Bestill i god tid. Skal du arrangere konfirmasjon hjemme i mai, bør kjøkkenet bestilles i mars. Vi regner to måneder fra bestilling til ferdig montert kjøkken, da våre kjøkken lages på fabrikken i Frankrike etter at det er bestilt.
  • Har du åpen kjøkkenløsning mot stue eller gang? Vi leverer møbler som hyller og garderober etter mål, i samme utførelse som kjøkkenet ditt. Det gir et helhetlig og sømløst inntrykk, og er verdt å tenke på når kjøkkenet skal bestilles.
  • Tenk over om du ønsker å beholde eksisterende hvitevarer, slik at disse kan tegnes inn i det nye kjøkkenet ditt.
  • Og prikken over i-en: håndtakene er kjøkkenets visittkort – det er små detaljer som utgjør den store forskjellen. Hartnet Kitchen leverer vakre beslag i massivt jern eller bronse, med håndutført finish og stilsikkert Art Deco design gir kjøkkenet ditt sjel – de er som Chanel i håndtak-verdenen!

Om du ikke finner favorittfargen blant Gaios fargeprøver, kan du ta med NCS-kode til oss,
så får du kjøkkenet i akkurat den nyansen du ønsker deg.

• moderne kjøkken
  • klassisk kjøkken

Om Hartnet Kitchen

Hartnet formidler fransk kjøkken og møbler til det norske markedet. Fordi vi har kuttet ut fordyrende mellomledd og bestiller kjøkkenet direkte fra fabrikken i Frankrike er det mulig for oss å selge fransk håndverk i premium kvalitet, spesialtilpasset kundens mål og behov – til samme pris som norske kjøkkenleverandører i mellomsjiktet.

Hartnet Kitchen er nytt i Norge, men vår franske leverandør Gaio har produsert kvalitetskjøkken og interiørløsninger etter gammel håndverkstradisjon siden 1930.

Hartnet AS er en del av Group Hartnet SARL, som holder til i Paris. Kjøkken leveres til Norge, Frankrike, Sveits, Belgia, Nederland, Luxemburg og Spania. www.hartnetkitchen.com

Jean-Baptiste Wadoux

Pressekontakt Daglig leder 412 654 78