Outlet-kjempen knuser alle tidligere salgsrekorder i juli

Man kan nå konstatere at Oslo Fashion Outlet har slått alle omsetningsrekorder i senterets historie. – Siden åpningen i 2010 har vi aldri økt vår omsetningsrekord med +43 %, og dessuten hadde vi +15 % flere besøkende i juli måned, sier Lars Pedersen, sentersjef for Oslo Fashion Outlets.

Oslo Fashion Outlets eiere, VIA Outlets, ble nødt til å stenge åtte av sine shoppingsentre på begynnelsen av Covid-19-pandemien i mars. I slutten av april kunne VIA Outlets åpne de fleste av sentrene igjen og i juni åpnet det siste etter nedstengningene. Oslo Fashion Outlet måtte aldri stenge, men har naturligvis merket en negativ trend i salget siden coronaviruset brøt ut. Allerede i mai så vi at omsetningen var sammenlignbar med foregående år, og i juli kan Oslo Fashion Outlet konstatere at senteret økte sin omsetning med 43 % sammenlignet med juli i fjor, og hadde sin beste måned noensinne siden senteret åpnet i 2010.

Sertifiseringen Safer Shoppingog et tett samarbeid med kommunen og folkehelsemyndighetene har vært en svært viktig del av vårt arbeid for å sikre at våre gjester føler seg trygge når de handler hos oss, sier Lars Pedersen videre.

Bureau Veritas, en kjent internasjonal leder innen test-, inspeksjons- og sertifiseringstjenester, skapte det nye sertifikatet ”Safer Shopping” spesielt for VIA Outlets. Alle VIA Outlets’ sentre, inklusive Oslo Fashion Outlet, har gjennomgått inspeksjoner som man nå har oppfylt. Kriteriene inkluderer ledelsens håndteringsevne og kunnskap om Covid-19 og dets risikoer, ulike typer beskyttelse for ansatte og gjester, tilgang til korrekt verneutstyr, tiltak for fysisk distansering, forbedret rengjøring samt forsterket hygienerådgivning og tilgang til sanitære anlegg for gjester.

I tillegg fortsetter Oslo Fashion Outlet å følge utviklingen av Covid-19 og regjeringens retningslinjer, slik at de kan tilpasse seg deretter og garantere et sikkert shoppingmiljø. Etter å ha fulgt rådene fra Folkehelseinstituttet under hele forløpet av coronavirusets utvikling, har vi nå arbeidet med sertifiseringfirmaet Bureau Veritas for å opprette en standard for helse og sikkerhetspraksis.

Vi håper at denne sertifiseringen ytterligere kommer til å styrke informasjonen til våre gjester om at vi har truffet alle tiltak for å sørge for en sikrere shoppingopplevelse. Vi har også hatt et nært samarbeid med kommunen for å kunne gjennomføre de tiltakene som har vært viktige fra deres perspektiv. Helsen og velværet til våre gjester, vårt personale og våre varemerkepartnere er alltid vår høyeste prioritet, sier Per Wallentin, Nordic Business Director for VIA Outlets.

Om Oslo Fashion Outlet

Om VIA Outlets

VIA Outlets ble grunnlagt i 2014. De eier 11 premiumbutikker rundt om i Europa og tilbyr over 1 100 butikker, på over 267 000 kvm, i 9 ulike land. For mer informasjon, besøk hjemmesiden: www.viaoutlets.com

Lars Pedersen

Pressekontakt Centre Manager +4740555888

Velkommen til Oslo Fashion Outlet!

På Vestby, kun 25 minutter utenfor Oslo finner du Oslo Fashion Outlet. Vi har samlet 55 av de største Skandinaviske og internasjonale mote- og livsstilsmerker på et sted. Se et unikt utvalg av butikker med høy kvalitet innen mote, interiør og sportsmerker. Alt til outletpris, spar opptil 70% av ordinær pris.

Oslo Fashion Outlet
Vestbyveien 155