​Hennig-Olsen Is endrer reklamekampanje etter tilbakemeldinger

I lys av tilbakemeldinger på Hennig-Olsens seneste reklamekampanje #småiskonge, hvor én person kan vinne is «resten av livet», endrer selskapet nå tidsaspektet i konkurransen.

– Begrepet «resten av livet» har vært brukt på samme måte i lignende konkurransekonsepter før, og vi har stort sett bare fått positive respons fra forbrukere. I lys av enkelte tilbakemeldinger ønsker vi likevel å endre tidsaspektet slik at det er mer i tråd med hva folk flest forbinder med dette begrepet, sier Lillian Hall, markedsdirektør i Hennig-Olsen Is.

Premien endres nå fra 30 år til forventet levealder, basert på statistikk fra Statistisk Sentralbyrå[1]. Vinnerens alder trekkes fra i utregningen. Premiesummen på 3,055 kroner pr. år er basert på ett års normalt forbruk av småis og tar høyde for at vinneren kun velger Hennig-Olsens mest eksklusive småis-varianter.

– Vi ønsker at dette skal være en generøs kampanje som sprer glede til alle iskrem-elskere i Norge. Vi er opptatt av at premien innfrir vinnerens forventinger, og derfor endrer vi nå på konkurransevilkårene, forklarer Hall.

Vilkårene vil bli oppdatert på hennig-olsen.no. Kampanjen går frem til 25. august 2017 og man må være 16 år for å kunne delta.

[1] I følge Statistisk Sentralbyrå er forventet levealder for menn i 2017 80,6 år og 84,2 år for kvinner.

Hennig-Olsen Is har siden 1924 holdt håndverkstradisjonene i hevd og er en av de få familiebedriftene som henger med i næringsmiddelindustrien. I dag produserer iskremfabrikken nesten 30 millioner liter iskrem og frosne desserter i året. Det utgjør nesten halvparten av det norske iskremmarkedet. Iskremfabrikken i Kristiansand ble bygget i 1960 og har siden den gang vært under kontinuerlig utvikling med det mest moderne utstyret innen iskremproduksjon. Hennig-Olsen Is har i dag ca. 250 årsverk og har i tillegg til hovedkontoret i Kristiansand regionskontorer i Oslo, Haugesund, Bergen, Molde, Trondheim og Tromsø.