Klart for en million iskremserveringer til sjøs: Hennig-Olsen Is inntar Color Line

For første gang i historien inngår Hennig-Olsen Is en avtale med Color Line, slik at reisende kan nyte kremen av iskrem i alle varianter om bord. Avtalen tilsvarer over en million serveringer og gjelder for alle skipene til Color Line.

– Vi skal levere alle våre produktgrupper  – småis, kuleis, softis og slushen SLURP på alle Color Line sine seilinger til og fra Norge, forteller Paal Hennig-Olsen.

Den første iskremleveransen ble sendt til Hirtshals i starten av april. Trailere vil fortsette å kjøre fra iskremfabrikken i Hannevika hver måned. Teknisk utstyr for servering monteres på alle Color Lines skip nå, og er klart for å ta imot de cirka 4 millioner gjestene som reiser med Color Line årlig.

– Det vil bli utrolig populært å få Hennig-Olsen Is om bord. Alle produktene har svært god kvalitet og laget av gode råvarer. Vi forventer at salget vil øke med Hennig-Olsen Is som leverandør, sier Nina Moland Andersen, salgs- og markedssjef for Color Lines danmarkslinjer fra Kristiansand-Hirtshals og Larvik-Hirtshals.

Color Line og Hennig-Olsen Is har flere felles verdier. Begge er opptatt av å levere høy kvalitet. Vi bruker gode, trygge råvarer og jobber med forbedringstiltak for miljø og sikkerhet. Mangfold står sentralt hos både Hennig-Olsen Is og Color Line – og begge er de opptatt av å levere gode og gledelige opplevelser for store og små.

– Vi vet allerede at softis er en stor hit og et høydepunkt i buffetrestauranten på SuperSpeed 1, som trafikkerer strekningen Kristiansand-Hirtshals. Vi får et spennende sortiment med kuleis som vi tror vil slå godt an, og slushen SLURP fra Hennig-Olsen Is er basert på mer naturlige råvarer som er sunnere og bedre, sier Andersen.

Color Lines favorittkaptein Captain Kid vil også med jevne mellomrom dele ut gratis is til barna som er om bord i sommer.

– Som landets eldste iskremprodusent er vi glade for at det blir norsk iskrem på alle skipene ut og inn av Norge. Det er også gøy å samarbeide med en lokal aktør i Kristiansand. Dette er viktig, både for lokale arbeidsplasser og engasjement, både på fabrikken i Hannevika og på båten, sier Paal Hennig-Olsen.

De ansatte i Color Line er også begeistret og det planlegges en rekke aktiviteter for å fremme det nye samarbeidet.

Iskremen serveres på SuperSpeed Kristiansand-Hirtshals og Larvik-Hirtshals, på cruiseskipene M/S Color Fantasy og M/S Color Magic som trafikkerer linjen mellom Oslo-Kiel, og på M/S Color Viking og M/S Bohus på linjen mellom Sandefjord-Strømstad.

Det nye skipet M/S Color Hybrid, verdens største plug-in hybrid skip, som settes i drift sommeren 2019 vil også tilby iskrem fra Hennig-Olsen Is.

• Mat, drikke