​Kongsvinger-kvinne vant gratis iskrem resten av livet

​Kongsvinger-kvinne vant gratis iskrem resten av livet

Det var en målløs kvinne som lørdag ble overrasket med en proppfull is-disk fra Hennig-Olsen Is. Kvinnen var den heldige vinneren av konkurransen #småiskonge og dermed gratis iskrem resten av livet.

I sommer lanserte Hennig-Olsen Is en kampanje hvor én heldig vinner kunne vinne is for resten av livet. Deltakere måtte ta et bilde med en småis fra Hennig-Olsen og merke bildet med #småiskonge på Instagram eller Facebook. Det var en kvinne i tredveårene fra Kongsvinger som stakk av med seieren.

– Dette er helt fantastisk! Jeg hadde aldri trodd jeg skulle vinne. Gjett om sønnen min blir litt ekstra populær i nabolaget nå, sa Camilla Tjobekk muntert. Hun delte gledelig iskrem med nabolaget da Hennig-Olsen Is kom på besøk.

Overrasket med brask og bram

Tidlig lørdag morgen ble en isdisk fylt opp til randen ved Hennig-Olsen Is sin iskremfabrikk i Kristiansand. Den proppfulle is-disken ble deretter kjørt til Kongsvinger og senere på dagen overrakt den intetanende vinneren, akkompagnert av musikk og ballonger. Deretter ble hele borrettslaget invitert med på feiring, og gratis iskrem til store og små ble delt ut for anledningen.

– Det er veldig gøy å kunne være med på å spre glede og iskremlykke på denne måten. Vi håper vinneren og hennes familie koser seg med iskremen vår i årene fremover – hvem vet om de kanskje finner seg en ny iskrem-favoritt, sier Lillian Hall, markedsdirektør i Hennig-Olsen Is.

Gratis iskrem

Begrepet ”resten av livet” er definert ut fra forventet levealder for kvinner og menn i Norge[1] fratrukket vinnerens alder. Premien er et gratis normalforbruk av småis og er basert på at vinneren kun velger Hennig-Olsen Is sine mest eksklusive småis-varianter. Premien har en verdi på 3055 kroner pr. år

Over 1000 bilder ble delt i konkurransen som varte fra juni til slutten av august.

[1] I følge Statistisk Sentralbyrå er forventet levealder for kvinner 84,2 år i 2017