MFT treskrue XLNT - premiumskrue for montasje av bærende konstruksjoner

Nyhet -

XLNT treskrue - Premiumskruen som forenkler monteringen og gir et bærekraftig resultat.

MFT treskrue XLNT, tilpasset for montering av bærende konstruksjoner

Forenkle monteringen med XLNT treskrue.
Premiumskrue med bærekraftig resultat.

Et bærekraftig og lønnsomt prosjekt avgjøres av hvordan valget av materialer fungerer sammen. Egenskapene viser seg i resultatet. Med MFT får du kravspesfikke produkter for både ytelse og funksjonalitet tilpasset vårt nordiske klima.

Treskruen er av naturlige grunner en av de mest brukte i byggkonstruksjoner.

Men, det gjelder å velge riktig skrue til applikasjonen for å få det beste resultatet.

Sortimentet MFT XLNT er av høyeste premiumkvalitet, produsert ved hjelp av den nyeste teknologien innen skrueproduksjon der stålmaterialet har en større fleksibilitet som håndterer trekonstruksjonenes bevegelser mye bedre enn tradisjonelle stålmaterialer.

XLNT-sortimentet har en ny design på gjengeformen som gir forbedret ytelse når det kommer til lavt iskruingsmoment og høyere uttrekksverdier. Overflatebehandlingen er MFT 2000, en C4 typegodkjent overflatebehandling med korrosjonsklasse C4, der skruen er produsert av herdet karbonstål og oppfyller CE kravet i henhold til EN 14592 og har typegodkjennelse bevis (SC1277-17 fra RI.SE).

Nå utvider vi sortimentet i MFT XLNT ytterligere for å møte markedets krav og behov.

MFT treskrue XLNT WAF
er tilpasset for montasje av bærende konstruksjoner til terrasser, plattinger mm. Skruen har en stor hodediameter som skaper ekstrem klemkraft i konstruksjonen og TX bitsfeste som gir optimalt grep mellom skrue og bits.

(MFT Treskrue XLNT WAF i stabelbar plastboks)

Skruehodet har også en veldig lav byggehøyde som gir en fordel for montasjen og tidsbesparelse ved sammenskruing av trekonstruksjoner. Skruehodets underside er utformet slik at den skal passe korrekt ved montering i bjelke- og stolpesko og skruens spiss er fiberskjærende for å minimere sprekkdannelse og gi et lavt iskruingsmoment. Skruer lengre enn 70mm har en ekstra fresegjenge på skruestammen for å gjøre montasjen lettere.

XLNT WAF finnes i dimensjoner fra 6,0x40 mm til 10,0x240 mm og leveres i solid plasteske med tydelig merking og i varierende forpakningsstørrelse fra 20 stk til 100 stk per forpakning.

MFT treskrue XLNT HEX
er beregnet for sammenskruing av virkesdeler, konstruksjonsvirke, limtresystem mm. Skruen har sekskantshode og flens der hodeformen skaper en stor klemkraft ved sammenskruing. Skruen har konformet del under hodet som er tilpasset for optimal passform i stolpesko samt utstyrt med fiberskjærende spiss som minimerer sprekkdannelse og gir redusert iskruingsmoment. Skruen krever ingen forboring, noe som gir tidgevinst ved montasjen.

(MFT Treskrue XLNT HEX i stabelbar plastboks)

XLNT HEX finnes i dimensjoner fra 6,0x45 mm til 10,0x150 mm og leveres i solid plasteske med tydelig merking og i varierende forpakningsstørrelse fra 25 stk til 100 stk per forpakning.

Skruen hører til i MFT konseptsatsning og forpakningen er tilpasset MFT systembox som kan sammenkobles med flere kofferter.

For ytterligere informasjon om sortimentet, besøk HiKOKIs hjemmeside eller kontakt:
Produktsjef Jörgen Falck, jorgen.falck@hikoki-powertools.se

Tags

1. oktober 2018 endret Hitachi Power Tools Norway AS navn til Hikoki Power Tools Norway AS.
inngår i det multinasjonale konsernet Koki Holdings Co Ltd i Japan med 14 mrd. kr. i omsetning og mer enn 6.500 ansatte. Koki Holdings er eid av det amerikanske private equity selskapet KKR – Kohl Kravis & Roberts & Co.

Hikoki Power Tools Norway AS er en av Norges ledende leverandører til byggevare-, elektro-, VVS- og jernvarebransjen innen områder som elektroverktøy, spikring og festemidler. Produkt-spekteret er beregnet for den profesjonelle bruker, og kvalitetsnivået er tilsvarende med kjente merkevarer som Hitachi, MFT, Basso, Bendof og Olfa.

Hikoki Power Tools Norway AS har hovedkontor og nordisk sentrallager på Kjeller nord for Oslo og datterselskaper i Danmark, Sverige, Finland og Polen. Av totalt 142 medarbeidere jobber 62 i Norge.

Besøksadresse: Kjeller Vest 7, N-2007 Kjeller.

Relatert materiale