Carsten Solberg blir ny finanscontroller i Höegh Eiendom

Carsten Solberg blir ny finanscontroller i Höegh Eiendom

Carsten vil i løpet av kort tid tiltre stillingen som ny finanscontroller i Höegh Eiendom. Tidligere har Carsten jobbet som utleiesjef og markedsansvarlig for selskapets portefølje i Ski. Nå får han blant annet ansvaret for lønnsomhetsvurderinger, styrerapportering og forhandlinger med og oppfølging av selskapets långivere.

Carsten er 29 år gammel og er utdannet Siviløkonom fra Copenhagen Business School og Handelshøyskolen BI. Tidligere har Carsten erfaring fra Storebrand, DNB og Nordea hvor arbeidsoppgavene i hovedsak har bestått av å kartlegge og håndtere risiko.

Vi har stor tiltro til Carsten, som har gjort en meget god jobb med utleie av våre eiendommer i Ski. Han har vist god forretningsforståelse i vårt samarbeid og jeg er glad for å kunne tilby han en mulighet til å utvikle seg videre innen finans og investering og dermed få en bredere kompetanse i bransjen, sier Birthe Smedsrud Skeid, CFO i Höegh Eiendom

Jeg gleder meg til å ta tak i nye arbeidsoppgaver og lære mer om finans og finansieringen av eiendomsprosjekter. Selskapet er inne i en fase med mange store byggeprosjekter og det vil ikke mangle på spennende arbeidsoppgaver i min nye stilling, sier Carsten Solberg, finanscontroller i Höegh Eiendom

Eirik Thrygg

Pressekontakt Administrerende direktør +47 913 93 098

Höegh Eiendom

Om Höegh Eiendom

Vi bygger by og bydeler i både i Oslo, Ski og Moss. Dette gjør vi med stor glød og i et langsiktig perspektiv. Vi gjør nesten alt selv. Det gjør vi rett og slett fordi vi ønsker å komme så tett på våre leietagere og boligkjøpere som mulig. Der det er naturlig samarbeider vi med partnere som følger vår filosofi. Vi er et familieeid selskap og har en lang historie som vi er stolte av. Dette forplikter oss til å levere godt. I alt vi gjør legger vi vekt på bærekraft og bygger så gode byer og bygg som mulig. De skal skape begeistring for alle som jobber og bor der. I utviklingsprosjektene våre utfordrer vi oss selv og våre samarbeidspartnere til å tenke innovativt og fremtidsrettet.

Vi skaper levende steder som begeistrer!

Höegh Eiendom i tall:

▪ Årlig forvaltede leieinntekter: 615 mill. ▪ Antall ansatte: 64 ▪ Boliger i tomtebank: 4 200 ▪ Antall kvm under forvaltning: 330.000 ▪ Prosjekter i arbeid: 2,6 mrd. ▪ forvaltet eiendomsverdi: 16,4 mrd

Höegh Eiendom
Parkveien 55