Honeywell lanserer gratis veiledning for effektivt valg av ørepropper og ivaretakelse av brukerens sikkerhet

ROISSY, Frankrike, 27. august 2015 — Honeywell (NYSE: HON) annonserer nå lanseringen av Fix-A-Fit, en omfattende ny veiledning for riktig valg, tilpasning og bruk av industrielle ørepropper.Fix-A-Fit-veiledningen er en gratis veiledning på 12 sider som er til hjelp for alle som har ansvar for å sikre arbeideres hørsel og motvirke støybetinget hørselstap (NIHL, noice-induced hearing loss). Slikt hørselstap kan ifølge Verdens helseorganisasjon påvirke mer enn 1,1 milliarder mennesker under 35 år verden over(1).

«Hvis vi ser på hvor populært ørepropper er innen hørselsbeskyttelse i mange bransjer, er det overraskende hvor mange arbeidsgivere som fremdeles tror at det å gi arbeiderne tilgang til to eller tre typer store ørepropper i flere farger, betyr at de har gitt dem et godt utvalg av løsninger,» sier Brad Witt, direktør for hørselsvern hos Honeywell Safety Products.«Én type eller størrelse passer ikke til alle, og mangelen på tilpasning gir ikke bare brukeren en falsk følelse av sikkerhet, men innebærer også en lavere beskyttelse mot lave frekvenser. Dette kan potensielt være det samme som null beskyttelse mot støy, og at arbeideren dermed utsettes for skadelige støynivåer.»

Fix-A-Fit-veiledningen er til hjelp for alle som er ansvarlige for HMS, ved at de får informasjon om hvordan de unngår dette problemet. Veiledningen inneholder en størrelsesoversikt og anbefalinger når det gjelder nødvendig utvalg og størrelser på ørepropper.Veiledningen er utviklet basert på forskning og identifiserer de vanligste tilpasningsproblemene når det gjelder ørepropper. I tillegg gis det råd om valg av størrelser og tilpasningsmetoder, samt verdifull informasjon om hvordan problemer med utilstrekkelig beskyttelse og ubehag ved bruk av ørepropper kan løses.

Veiledningen kan lastes ned gratis fra http://tinyurl.com/Fix-A-Fit-Nordic, og er også tilgjengelig som en interaktiv veiledning for nettbrett og mobilenheter, noe som gjør at den enkelt kan brukes som opplæring for både nye og erfarne arbeidere.

For mer informasjon om Honeywells sikkerhetsprodukter, verdens største leverandør av topp-til-tå-løsninger for personlig verneutstyr (PVU), gå til nettstedet på http://www.honeywellsafety.com/Nordic.

Referanser:

(1) - http://www.who.int/mediacentre/news/releases/2015/ear-care/en/

Om Honeywell Safety Products

Honeywell Safety Products (HSP), en global produsent av ledende personlig verneutstyr (PVU) og leverandør av sikkerhetsløsninger, bidrar til at selskapets ansatte gjør sikrere valg på egen hånd og underbygger en permanent sikkerhetskultur. Med merker i verdensklasse som Honeywell, Howard Leight, Miller, North, KCL, Salisbury, Otter og Timberland PRO tilbyr selskapet et komplett spekter av PVU av høy kvalitet, inkludert: verneklær; fall- og hørselsbeskyttelsesprodukter; løsninger som beskytter hender, hode, føtter, øyne og ansikt sammen med åndedrettsprodukter og produkter til sveising, avlåsing og merking. Led dem til sikkerhet - besøk www.honeywellsafety.com/culture for å lære mer.

• Industri, produksjon

• ørepropper
  • verneutstyr
  • hørselstap
  • hørsel

Honeywell International  (www.honeywell.com)er på Fortune 100-listen over verdens største selskaper, og er et ledende selskap innen teknologi og produksjon, og betjener kunder over hele verden med produkter og tjenester innen luft- og romfart, kontrollteknologi for bygninger, privathjem og industri, bilindustrien, turboladere og spesialmaterialer. Honeywell har hovedkontor i Morris Township, New Jersey, USA, og selskapets aksjer omsettes på børsene i New York, London og Chicago.  Hvis du vil ha flere nyheter og mer informasjon om Honeywell, kan du gå til www.honeywellnow.com.