Honeywell lanserer omfattende utvalg av vernebriller med styrke til industribruk

Roissy, Frankrike, 25. mai 2016 – Honeywell (NYSE: HON) har utvidet sitt tilbud av vernebriller i Norden med et nytt og omfattende utvalg av vernebriller med styrke. Nå har brukere av briller med styrke enkel og rask tilgang til briller som kombinerer brilleglass med styrke med optimal beskyttelse for å innfri en rekke sikkerhetskrav på tvers av ulike bransjer.

"Ofte må brukeren velge mellom vernebriller som gir god beskyttelse, men ikke har synskorreksjon og korrigerende briller som har dårlig ansiktsdekning. Mange arbeidstakere velger å bruke sine vanlige briller under vernebrillene, noe som kan gjøre arbeidet ubehagelig og vanskelig og i verste fall svekke synsevnen generelt", sier Erik Liljestrand, produktsjef ved Honeywell Industrial Safety. "Honeywell kan gi arbeidstakere en kombinasjon av glass og innfatning som ikke bare gir brukere som trenger brilleglass med styrke mulighet til optimal optisk ytelse, men som også sørger for at øynene får best mulig beskyttelse."

De viktigste produktene i serien inkluderer SW12- og SW09R-briller, som gir brukere den mest omfattende beskyttelsen i ekstreme miljøer. Brillene imøtekommer et bredt spekter av korreksjoner, har sporty design og behagelig passform for å øke arbeidstakernes aksept og bruk i løpet av en hel arbeidsdag. SW12 kommer i 6-base glasskonfigurasjoner mens SW09R er tilgjengelig i både 6-base og 8-baseglass.

Honeywell serien av vernebriller med styrke tilbyr enstyrkeglass, bifokale glass, progressive glass og progressive spesialglass med et utvalg av tre linsematerialer; polykarbonat, CR39 og herdet mineralglass. Polykarbonatlinser er lette i bruk og gir høy mekanisk motstand. Polykarbonat overholder støtkravene i den europeiske standarden EN166-F.

For mer informasjon om serien av brilleglass med styrke, gå inn på www.honeywellsafety.com/Nordic

Flere opplysninger om Honeywell Industrial Safety og produktene og tjenestene deres finnes på hjemmesiden http://www.honeywellsafety.com

• Industri, produksjon

• beskyttelse
  • briller
  • synskorreksjon
  • vernebriller med styrke
  • verneutstyr
  • vernebriller

Honeywell Industrial Safety (HIS), del av Honeywell Automation and Control Solutions, hjelper organisasjoner med å håndtere sikkerheten på arbeidsplassen. HIS tilbyr et bredt utvalg av industrielle sikkerhetsprodukter – fra personlig verneutstyr for en arbeiders øyne, ører og hode til fallsikringsseler og åndedrettsvern, programvare, nødhjelpsutstyr og monitorer for giftig og brennbar gass som beskytter livet til arbeiderne – overalt hvor de er utsatt for risiko – samtidig som det beskytter operasjonene til selskapet. Honeywell Industrial Safety tar sikkerhet til neste nivå ved å lede omskapingen fra punktløsninger til tilkoblede løsninger. Enten det er klær og tilbehør til gassdeteksjon og personlig verneutstyr eller bærbare og faste enheter, hjelper våre produkter kundene våre med tilkoblet sikkerhetsintelligens i sanntid for å reagere på trusler mot sikkerheten, håndtere risiko i virksomheten og forbedre produktiviteten. HIS hjelper kundene med å ta bedre avgjørelser ved å koble sensorer i kundenes operasjoner for å gi et nøyaktig sanntidsbilde av sikkerheten til enhver tid.

Honeywell (www.honeywell.com)er en Fortune 100-leder innen diversifisert teknologi og produksjon og betjener under over hele verden innen luftfartsprodukter og -tjenester, kontrollteknologier for bygninger, boliger og industri, turboladere og ytelsesmateriell. Flere nyheter og mer informasjon om Honeywell er tilgjengelig på www.honeywellnow.com